Jump to content

Milliárdosok új, különleges személyzete

2015. 04. 07. 11:42

Régebben az arisztokratáknak és a szupergazdagoknak magától értetődően dukált legalább egy kertész, egy házvezetőnő és egy sofőr. Manapság azonban újfajta alkalmazottakkal is kibővül a milliárdosok háztartása. Úgy tűnik, kutyadadus és közösségi média menedzser nélkül már nem élet a gazdag élet sem.

Ahogy egyre nyílik az olló a leggazdagabbak és a szegény átlag között, úgy ütik fel a fejüket az újabb és újabb különleges pozíciók a milliárdosok háztartásában. Egyre nagyobb az igény például a bentlakásos kutyadadusokra, akik hasonló munkakört látnak el, mint annak idején Mary Poppins kolléganői, csak ezúttal nem a gyerekekről, hanem a kis házikedvencekről kell gondoskodniuk. Az elfoglalt gazdagokkal bármikor előfordulhat, hogy hirtelen külföldre kell repülniük, vagy kedvük szottyan egy kis kikapcsolódó nyaralásra, jól jöhet tehát egy olyan megbízható alkalmazott, akivel az ölebük is bensőséges viszonyt ápol.

Jó munkalehetőség lehet ez nekünk is, ha az au-pairkedéshez nem fűlne a fogunk, manapság ugyanis Angliában napi 12 ezer forint, azaz £29 körül mozog egy bentlakásos kutydadus díja alsóhangon. Igaz, a busás fizetés nem kevés stresszel jár, ahogy arról egy fiatal kutyaszitter is beszámolt:

-A klienseim sokat utaztak, ilyenkor be is költöztem a házukba, én vittem a kutyákat sétálni, én etettem őket. Egyszer vettek a kutyáknak két gyémántokkal kirakott nyakörvet is, onnantól folyamatosan attól rettegtem, nehogy valaki lelopja róluk a parkban.

A másik feljövőben lévő pozíció a milliárdosok körül a közösségi média menedzser, egyre több elfoglalt, tehetős szülő szeretné ugyanis, ha egy odafigyelő szakember ellenőrizné a tinédzser gyermekeik közösségi oldalaira feltöltött képeket és szövegeket. A fiatalok ugyanis nem mindig vannak tudatában a megjelenő fényképek és posztok lehetséges következményeivel, nem fogják fel az ebben rejlő hatalmas veszélyeket, amivel nem csak maguknak, de a családjuknak is árthatnak. A Facebook és más közösségi oldalakon pillanatok alatt kiderülhet például a tartózkodási helyük, vagy véletlenül más kényes információkat is megoszthatnak több millióra rúgó követőikkel, aminek a szülők nem feltétlenül örülnének. Digitális személyi testőreikkel, azaz a csemeték közösségi média menedzsereivel ezeknek a malőröknek igyekeznek elejét venni.

(Daily Mail, kép: pixabay.com)