Jump to content

Ki korán kel, valóban aranyat lel!

2014. 03. 14. 11:31

Vajon mi teszi a különbséget egy jó, és egy rossz munkaerő között? Ellestünk 12 tippet azoktól, akik sikeresen és eredményesen tudnak a munkahelyükön érvényesülni.

Az amerikai pszichológiai szövetség egy nemrégiben megjelentetett cikke szerint aki korán kel és jól be tudja osztani az idejét, az sikeresebb is lesz, számolt be róla a Business Insider.

A felmérés során több, mint hétszáz, 17-79 év közötti embert kérdeztek ki az érzelmi állapotukat, egészségüket illetően. Emellett arra is kiváncsiak voltak, hogy melyik napszakot szeretik a legjobban. Kiderült, a koránkelők boldogabbnak és egészségesebbnek érezték magukat, mint az éjszakai baglyok. De vajon mit csinálnak másképp azok, akik sikeresebbek és hatékonyabbak kollégáiknál?

Hogy igazán hatékonyak (és ezáltal boldogok és elégedettek) tudjunk lenni munkahelyünkön, érdemes követnünk az ő módszereiket:

-Már előző nap összeállítják a másnapi tennivalók listáját.

Andrew Jensen üzlet-hatékonysági konzultáns szerint ezt a listát nem munkaidő alatt, hanem este érdemes összeállítani, így értékes, munkára szánt perceket sem fogunk veszíteni, és nyugodtabban fogunk aludni.

-Kialusszák magukat.

A kialvatlanság csökkenti a koncentrációt, és ezáltal a termelékenységet is. Bár az alvásigények egyénenként eltérőek lehetnek, a legtöbb szakember a napi nyolc órára esküszik.

-Az óra csörgésére kipattannak az ágyból.

Még öt percet, aztán még öt percet ágyban maradni nem pihentető, viszont magában hordozza a stresszes reggeli készülődés és a késés veszélyét. A szakember azt javasolja, állítsuk be az órát pár perccel a megszokottnál korábbra, így elkerülhetjük a rohanást.

-Mozognak.

Érdemes inkább a reggeli órákra, mint munkaidő utánára időzíteni a testmozgást. „A sportolás javítja a hangulatot, és növeli az energiánkat. Kutatások bizonyítják, hogy azok az emberek, akik rendszeresen sportolnak, jobban be tudják osztani az idejüket, és szellemileg is frissebbek. Emellett a kollegáikkal is sokkal türelmesebbek.”

-A reggeli rituálék fontosak számukra.

A testmozgás mellett hagyjunk időt reggel az újságolvasásra, internetezésre. „Mindenkinek szüksége van egy kis időre, amit eltölthet békésen, egymagában.”

-Reggeliznek.

Ahhoz, hogy koncentrálni tudjunk, fontos a megfelelő energiabevitel. Egy könnyű, egészséges reggeli ellát minket annyi energiával, hogy hatékonyan tudjunk dolgozni a délelőtt folyamán.

-Időben érkeznek a munkahelyükre.

Kalkuláljuk be a reggelünkbe a reggeli dugót, és ezzel együtt próbáljunk meg pontosan érkezni.

-Konzultálnak a főnökeikkel/beosztottjaikkal.

A jó munkaerő a cége érdekeinek megfelelő célokat tűz ki maga elé, és munkája könnyen átlátható mások számára is.

-Elsőként a nagyobb feladatokkal foglalkoznak.

Mivel már előző este elkészítettük a tennivalók listáját, az irodába érve fejest is ugorhatunk a fontosabb feladatokba. „Amikor még szellemi frissességünk teljében vagyunk a nap elején, akkor ne az apróbb, értelmetlenebb munkákra pazaroljuk magunkat!”

-Elkerülik a reggeli meetingeket.

Ha van beleszólásunk, igyekezzük délutánra szervezni a találkozókat. „Mivel a reggelek a leghatékonyabb időszakok a munkavégzés szempontjából, azok a főnökök, akik reggelre szerveznek meetingeket, megfosztják beosztottjaikat a hatékony munkavégzés lehetőségétől. Ez alól természetesen kivételek a sorsdöntő meetingek, vagy ha az aznapi fő feladatunk a klienssel való találkozó.”

-Az üzenetekre külön időt szánnak.

Iszonyú mennyiségű időt pazarolunk el feleslegesen, ha minden ötödik percben a bejövő postafiókot fürkésszük. Inkább jelöljünk ki erre a célra egy külön időszakot, mondjuk minden egész órában.

-Napközben szüneteket tartanak.

Álljunk fel, nyújtóztassuk ki magunkat. Vagy szörfözgessünk tíz percet az interneten. Jensen szerint még jót is tesz, ha kikapcsolódunk egy kicsit a facebookon, vagy a twitteren.

(Kép: sheknows)