Jump to content

Semmit a kéznek!

2014. 04. 01. 07:43

Az eddig többnyire csak múzeumokban emlegetett figyelmeztetést ezentúl mindennapi életünkbe is beépíthetjük. Főleg vásárláskor érdemes ezt az elvet követni. Mutatjuk is, hogy miért!

Ha gyakran kapja magát azon egy ruhaboltban, hogy nem bír ellenállni a drága holmik végigsimításának, megtapintásának, akkor Ön valószínűleg hajlamosabb többet is költeni. Egy friss kutatás kimutatta, hogy az áru megérintése által könnyebben döntünk az adott darab megvásárlása mellett is. Egy közgazdász azt tanácsolja, hogy használjuk az „egy ujj szabályt”, ezzel kielégíthetjük a megérintés utáni vágyat, viszont ellenállhatunk az esztelen költekezésnek.

A University of California Los Angeles adott helyet a kutatás végrehajtásának, mely azt vizsgálta, hogy a termék megérintése befolyásolja-e a fogyasztó magatartását. Az eredmények azt mutatják, hogy az érintés által növekszik vásárló kötődése az áruhoz, szinte már magukénak érzik, és értékesebbnek is tartják is azt. Ez az első kísérlet, amely a termékek megérintésének hatásait kutatta, bár az elmúlt 25 évben tanulmányozták a jelenséget és arra jutottak, hogy a fogyasztók értékesebbnek tartják a már megszerzett javakat.

Kim McGrigg, pénzügyi szakértő szerint az „egy ujj szabály” igen hatásos lehet, ha csökkenteni szeretnénk költségeinket. „Bármit megérinthet, amit szeretne, de csak egyetlen ujjal. Ezzel kielégítjük kíváncsiságunkat az adott anyag minősége iránt, viszont még nem alakul ki a birtoklás vágya.” – mondta.

Egy másik, a Wisconsin Egyetem tanulmánya szerint néhány ember sokkal nehezebben dönt egy adott áru mellett, ha nem érintheti meg azt. A tudósok megerősítették, hogy egy termék megérintése növeli a vásárló birtoklás-érzetét, ezért azokat az árukat, amelyeket már megfogtunk szinte már magunkénak érezzük. A szakértők szerint a fogyasztóknak meg kellene érteniük azt, hogy milyen ereje van az érintésnek, ezáltal ellenállva a pultok közötti ránk törő kísértésnek. Ugyanakkor figyelmeztetnek arra is, hogy a kereskedők éppen ezt a sebezhetőséget akarják kihasználni, szóval legyünk résen!

A Michigan Egyetem egyik tanulmánya azt találta, hogy az érintés még gyermekkorban kialakult és berögzült módszer a megismeréshez és információgyűjtéshez, ezért nehéz annyira ellenállni neki. Ez minden esetre magyarázattal szolgál arra a tényre, hogy miért akarunk minden terméket (de a ruhákat különösen) megérinteni, megfogni.

Kim McGrigg „egyujjas szabálya” egy múzeumban született, amikor egy kíváncsi gyerekcsoportot így próbálták megregulázni – ők pedig engedelmeskedtek.

 

(Kép, forrás: www.dailymail.co.uk)