Jump to content

Egy kis vásárláspszichológia

2015. 12. 20. 16:00

Tej és kenyér a bolt légvégeben. Elgondolkodtál már azon miért?

Miért van a tej és a pékáru a bejárattól a legtávolabbi pontba? A válasz egyszerű. Azért mivel nap, mint nap szükség van rájuk, és beszerzésükig kénytelenek leszünk átvergődni a komplett bolton. Ha megfigyeljük akár a sarki kisboltot, észrevehetjük, hogy ott is előszeretettel alkalmazzák ezt a jól bevált technikát. De mi is ez pontosan?

Az egész arra megy ki, hogyha végig kell járnunk a sorokat, míg elérünk a kiflikig, úgyis út közben leveszünk egy-két dolgot a polcról, még akkor is, ha igazán nincs rá szükségük. Egyszerűen csak vásárolgatunk, ezáltal hizlalva a bolt profitperselyét.

A másik közkedvelt trükk - hogy a betévedő delikvenst egy kicsit pozitívabbra hangolják - a gyümölcsök és zöldségek ajtó közelbe pakolása. Egyszerűen az embernek jobb lesz a hangulata, ha változatos, friss és jó illatú zöldség és gyümölcs fogadja, egy amúgy lehangoló bevásárló komplexumban. Ez is elsődlegesen a profitmaximalizálást elősegítendő berendezési forma.

 

Fotó: manager.bg