Jump to content

Így csábítanak felesleges pénzköltésre az üzletek

2015. 12. 09. 13:00

A karácsonyi köntösbe öltöztet plázák és bevásárlóközpontok az összes létező marketing és vásárlásösztönző trükköt bedobják az év utolsó hónapjában. Tudod melyek ezek a pénztárca nyitogatásra sarkaló ügyes kis fineszek?

A csalogató kirakatok, a jobbnál jobb termékekkel roskadásig feltöltött polcok, és a hihetetlen árleszállítást hirdető vörös táblák akarva akaratlanul rabul ejtik egy-két percre a tekintetet. Az üzletek és boltok marketing szakemberei decemberben apait-anyait beleadnak az eladási mutatók növelésébe, néhány igazán egyszerű trükkel.

A ruhaüzletek és boltok karácsony tájékán hatalmas akciókkal kecsegtetnek, amit általában jól látható piros táblákkal adnak az ember tudtára. Az első mesterfogás a tábla színének megválasztásába rejlik, tudniillik a piros színre sokkal gyorsabban és hevesebben reagál az agy, mint bármelyik másikra. A pont arra a bizonyos i-re, a piros táblán lévő szöveg mérete, ugyanis minél nagyobb az 50%-os kedvezményt hirdető karakterek mérete, annál többen mennek be a boltba körülnézni. A betérők közül persze sokan már nem csak a leértékelt termékekkel jönnek ki.

A szín és méret kombinációján túl a „csak ma!” felirat arat nagy sikert a vásárlásösztönzésben, ugyanis, ha időponthoz, időintervallumhoz van kötve az akció, akkor az emberek késztetést éreznek a megvételre. Ennek egyszerű az oka, ha meglátod azt a terméket, ami számodra érdekes, akkor bizony megmagyarázhatatlan belső kényszert érezhetsz arra, hogy megvedd, hiszen „csak ma” kapható annyira jó áron. S ha már ott jársz, azért becsúszik egy-két dolog még a kocsiba.

Apropó bevásárlókocsi. Tudtad, hogy azért ilyen hatalmasak a kerekes fémkosarak, mert minél nagyobb a telepakolható felületük, annál többet tesz bele a vásárló? Bizony ám.


Fotó: familyfuncanada.com