A legtöbbünk azt vallja, hogy az év legszebb ünnepe a karácsony, amelynek legfőbb mozgatója a szeretet. Egyáltalán nem nagy értékű ajándékok szükségesek ahhoz, hogy ez az alkalom meghitt és boldog legyen, de egy láthatatlan vezérfonal mégis mozgatja az emberek kezét, amely segítségével nyílnak a pénztárcák. Főleg az adventi időszak hétvégéi jelentik a csúcsvásárlás időszakát, főleg, hogy az érvényben lévő vasárnapi zárva tartást az adventi hétvégéken nem érvényesek. Ez az jelenti, hogy a legtöbb üzlet minden erejét és emberét bevetve azon dolgozik, hogy a legtöbb terméket eladják a vevőknek. A vásárlók pedig leginkább hétvégén kelnek útra, hogy minden szükséges ajándékot be tudjanak szerezni szeretteiknek. Általában még azok is beállnak a vásárlók sorába, akik egy darabig mindennek ellenállnak. A többség hatása, a szokás, a világ megteszi kellő hatását. Habár van egy réteg, aki az utolsó pillanatra hagy mindent. Mintha keresnék a kihívásokat, vagy csak simán elszámították magukat.
A legtöbbek tetszésével igencsak ellenkezett a boltok vasárnapi nyitva tartásának bevezetése, de mit volt mit tenni, hozzászoktunk. Alkalmazkodtunk az új rendszerhez, tehát vasárnap kihagyásával kell megoldani a bármilyen jellegű vásárlást. Nem így van ez a karácsony közeledtével, ilyenkor ugyanis képesek vagyunk átesni a ló túlsó oldalára. Ami nekünk hatalmas kiadás, az az üzletek és azok dolgozói számára nagy öröm. Még így is harc megy a vevőkért, ezért hihetetlen akciókkal kecsegtetik a vásárolókat. Karácsony közeledtével, sokkal nagyobb érdeklődést váltanak ki a műszaki cikkek. Ilyenkor sok család lepi meg magát valamilyen nagyobb értékű berendezéssel. Az egész éves hajtást mintha így akarnák megünnepelni, ennyit már csak érdemelnek. A könyvek és a játékok is jobban fogynak az adventi időszakban. Emellett az online vásárlás és eladás is gyakoribb az ünnep közeledtével. Nincs sok szabadidőnk, éppen ezért a lehető legkényelmesebb megoldást használják sokan, arról nem beszélve, hogy lehetséges így a tömeget elkerülni, és akár kedvezőbb áron hozzájuthatnak egyes termékekhez, mintha a boltok polcairól emelnék le. Nem mindenki szeret a tömegben lődörögni, míg másoknak egyenesen hétvégi „kirándulás” egy karácsonyi bevásárlás.
Manapság nem csak vásárolni könnyebb, de eladni is. Rafinált online marketingfogás az, amelynek alapja, hogy egy általunk az interneten keresett termék megtalálása, majd kosárba tétele, de meg nem vétele után, tudatosan árasztja el az internetet a következő napokban. Arra motiválják tudat alatt is a vásárlót, hogy ha nem jutott hozzá a termékhez, akkor még megteheti.
A vásárlók általában konkrét márkanévvel a fejükben mennek vásárolni, ezért is van nagyon nagy jelentősége a jól csengő neveknek. Életünk részét is képezik a márkák, ha akarjuk, ha nem, ha tetszik, ha nem.
(Kép forrása: rwas.wales)