El kell fogadni, hogy a mai gyerekek életében mások jelentik az ingereket, mint egykor. A most gyermekét nevelő szülőknek egészen más dolguk van, mint az ők szüleinek. Akarjuk vagy sem, más világ van, és ezt a másságot leginkább a technikai fejlődés és a digitális világ együttes adja.
Nehéz a mai szülők feladata, akik még nem a digitális világba születettek bele, majd csak sokkal később kaptak ízelítőt abból. Az ők gyerekeik azonban már úgy születtek, hogy az első lélegzetvétellel magukba szívták a modernizációt, és azóta csak gyarapodott ilyen jellegű igényük, sőt tudásuk is. A mostani gyerekek szülei tehát nem a digitális világban nőttek fel, így sokuktól távol áll, hogy az életük minden szegmensébe beférkőzzön ez a forma. Valamilyen szinten majdcsak mindenki életében jelen van, ugyanis a munkahelyen használjuk, számos ügy elintézését megkönnyíti, felgyorsítja (nem kell elmenni sehová, nem kell várakozni, sorban állni), ám a veszélyét abban látják a felnőttek, hogy elidegeníti egymástól az embereket. Nincs odafigyelés, torz, nem evilági világképet dédelgetnek a fiatalok. Ám a legrosszabb szülői hozzáállás az, ha ettől teljesen megfosztják gyermekeiket.
Mára már a tanítás terén is abszolút jelen vagy a digitális eszközök használata, tehát az oktatási-nevelési intézmények is erre nevelik a gyerekeket, és nem azért, hogy a szülők ellen dolgozzanak, hanem azért, mert ez a jövő.
Ez a fajta hozzáállás lenne szükséges a szülőktől is, hiszen az állandó tagadással, tiltással, megvonással sem teszünk jót gyermekeinknek.
Az tehát rendben van, hogy szükséges a gyerekeket beengedni a digitális világba, de annál égetőbb a kérdés, hogy mikortól? A mértékletesség és a tudatosság elvét betartva, fokozatosan érdemes a gyerekeket az eszközökkel megismertetni, és legyen behatárolva az időt, amit az okos kütyükbe belemerülve tölthetnek. Ez azt jelenti, hogy lehetőségük adódik a digitális világgal is ismerkedni, de nem szakadnak el a valóságtól, és így egyensúlyban tud maradni a valós élet a virtuális tértől.
Az iskolában már tananyagok és feladatok épülnek arra, hogy modern eszközöket használnak. Éppen ezért nem ördögtől való eszközök az okostelefonok, a tabletek sem otthon, sem az oktatási intézményekben. Azt kell gyerkőceinknek megtanítani, hogyan tudnak maguknak segíteni a tanulásban, tudjanak szelektálni a feléjük áradó információ közül.
További érdekességekért kérjük, keressétek fel Facebook oldalunkat!