Jump to content

Szükség van az informatikai tudásra

2015. 09. 28. 16:00

Az informatika és annak elsajátítása hódít a fiatalok körében. Az idősebbek szemében pedig úgy is tűnik, hogy a mostani generáció már minden számítástechnikai előképzettséggel felvértezve születik a világra.

Tény, hogy értenek a gyerekek az új technikai vívmányokhoz, és jól tudják kezelni a forgalomban is megjelenő, a lakosság számára is elérhető kütyük színes választékát, ettől függetlenül az informatikai szektorban nagy munkaerőhiány mutatkozik. Azt feltételeznénk, hogy a már csecsemőkorban magába szívott informatikai tudás mellett ezen a területen nem lehet hiány, ám mégis az van. Azonban ez a terület igen jövedelmező és ígéretes életpályamodell, hiszen jók a magasabbra jutás esélyei is. A szakemberek szerint pedig a gyermekekben éppen azt kell erősíteni, hogy digitális írástudású fiatalok hagyják el az iskolapadokat és erősítsék a munkaerőpiac ezen szektorát.

Ahhoz, hogy ez kivitelezhető legyen, minél több irányított foglalkozást kell biztosítani a gyermekek számára az iskolán belül és kívül is. Ennek érdekében számos informatikai táborral igyekeznek még nyaranta is olyan lehetőségeket biztosítani a gyermekek számára, hogy a programozást népszerűsítsék, az ehhez szükséges készségeket fejlesszék. Az informatikai környezet működését és annak megismerését is szolgálják ezek a nyári lehetőségek.

Az Informatikai Vállalkozások Szövetség által indított informatikai táborok a programozás és annak készségfejlesztő módszertanát alkalmazzák. Ennek keretében a táborban dolgozó pedagógusok módszertani leírásokat, tananyagokat kaptak ahhoz, hogy minél hatékonyabban tudják segíteni az érdeklődő diákokat. Hiszen a táborok fő célja a digitális írástudás fejlesztése. A programozás és az informatika nem jelent egyet. A programozás valójában egy újfajta önkifejezési mód, egy olyan alapkészség, amelyet bárhol használni tud a gyermek.

A digitális írástudásnak hat szintjét különböztetik meg, amelynek a digitális analfabetizmus a legalacsonyabb szintje, ebbe az első három szint tartozik. Ezt követi két új szint, amikor már alapvető alkalmazásokat tud valaki használni. Csak ezeket a szinteket átlépve jelentkeznek az igazi eredmények, amikor már valaki egy problémához ki tudja választani a megfelelő alkalmazást és meg is tudja oldani a problémát. Az utolsó két szint az, amire igény lenne a munkaerőpiacon is.

(Kép forrása: frankwords.com)