Jump to content

Munkahelyi ebéd körkép: itt is a házi kosztra esküszünk

2018. 12. 06. 17:00

Az irodai dolgozók többsége a munkahelyén fogyasztja el ebédjét, amit jellemzően otthonról visz magával. Különösen igaz mindez a 18 és 30 év közöttiekre: ennek a korcsoportnak a háromnegyede fogyasztja délben a magával hozott ételeket – ez derül ki a felnőtt magyar internetezők munkahelyi étkezési szokásairól szóló - a Profession.hu és a Wolt Magyarország közös - reprezentatív felmérésből. A kutatás eredményei szerint az ételrendelések során is a házias ízeket részesítjük előnyben.

A magyarok döntő többsége hétközben a munkahelyén ebédel. Különösen igaz ez a fővárosban élőkre, valamint a 18 és 30 év közöttiekre, mindkét szegmensben nyolcvan százalék feletti ez az arány – állapítja meg az ételszállító Wolt Magyarország és a Profession.hu közösen megrendelt reprezentatív[1] felmérése.

„A válaszadók közel kétharmada otthonról vitt ételt fogyaszt, de egy három évvel korábbi felmérésünkhöz képest határozottan jó tendencia, hogy mára megfeleződött az arány, és már csak minden ötödik munkavállaló eszik munka közben, a számítógép előtt ülve, ehelyett inkább már megadja magának a szükséges ebédidőt” – mondta Varga Balázs, a Profession.hu marketing vezetője. Hozzátette: „a korábbiakhoz képest némileg emelkedett, jelenleg tíz százalék azok aránya, akik hétközben vendéglátóhelyen ebédelnek.”

Közel ugyanennyien rendelik ebédjüket házhozszálítással, ami a kutatás szerint a fővárosiakra jellemzőbb. Érdekes adat, hogy a budapestiek egyértelműen az internet mellett tették le voksukat az ételrendelés során: már csak kilenc százalékuk rendeli telefonon az ebédet, a többiek vagy a kiválasztott étterem honlapját, vagy több étterem ajánlatát összegyűjtő oldalakat használják. Az ételrendelési szokások átalakulását mutatja az is, hogy már az applikációkon keresztüli ételrendelést is többen választják a fővárosban, mint a telefonos rendelést.

Tudatosabban étkeznek a budapestiek

Az internetes kérdőívet kitöltők közül a budapestiek a vidékieknél tíz százalékkal többen, 76 százalékban vallották magukról, hogy rendszeresen táplálkoznak. Még nagyobb a különbség az egészséges táplálkozás terén, mert míg a vidékiek 35, a budapestiek 52 százaléka ügyel arra, hogy rendszeresen fogyasszon például salátákat, vagy alacsony kalóriatartalmú ételeket.

További érdekesség, hogy a fővárosiak fele rendszeresen ír magának heti rendelési tervet és beosztja előre, hogy mikor mit szeretne enni. Huszonhárom százalékuk saját bevallása szerint viszont csak akkor szembesül a kérdéssel, hogy mit is ebédeljen aznap, mikor először megkordul a nyomra.

De mit rendelünk?  

A kutatás szerint a budapestiek többsége magyaros ételt vagy valamilyen salátát választ, ezt követi az olasz konyha: 40 százalék ugyanis a pizzáért és az olasz tésztákért is rajong. Mindezt a Wolt tapasztalatai is megerősítik: októberben a legtöbb futár pizzát szállított házhoz, az örökzöld Margherita mellett a szalámis, és a gombás pizzák voltak a legnépszerűbbek. Náluk viszont gyakori a hamburgert és ázsiai étel rendelés is.

„A visszajelzések és a kutatás eredményei egyaránt azt mutatják, hogy egyre meghatározóbb szemponttá válik a kiszámítható és megbízható szállítás környezetbarát megoldásokkal” – mondta Tajta Ákos, a Wolt Magyarország ügyvezető igazgatója.

A felmérésből kiderül ugyanis, hogy az ételrendelésnél a legfontosabb a gyors és pontos kiszállítás, az árak csak ezt követően kerülnek elő. A fiatal korosztálynál egyre fontosabb szempont a környezetbarát csomagolás is.

A Wolt-ról

A Wolt egy finn startup, amely 2014-ben indult el Helsinkiben, 2018 májusában pedig Budapesten is megnyitott. Elérhető számítógépről és okostelefonról is, alkalmazás formájában. Finnországban a kezdetekkor kevesebb mint egy év alatt 130 ezer felhasználó és 500 étterem csatlakozott a Wolthoz, Magyarországon pedig már közel 100 étteremmel áll szerződéses viszonyban és mintegy 200 futárt foglalkoztat.

A Profession.hu-ról

A 16 éves Profession.hu közel 70 százalékos részesedésével Magyarország piacvezető toborzási szolgáltatója. Havonta átlagosan közel 15 ezer új pozíció jelenik meg az oldalon, 2017-ben összesen több mint 15 ezer munkáltató döntött úgy, hogy igénybe veszi a Profession.hu szolgáltatásait. Az évek során a cég folyamatosan bővítette termékei és szolgáltatásai körét: a legismertebb álláskereső oldal mellett a Profession Services, a Munkahelyek.hu, a Jobmonitorés MobilMunka alkalmazás is portfólió részét képezi.

[1] Kutatási minta: 2000 fő, 18 évesnél idősebb, internetező népesség (nem, kor iskolai végzettség és település típusra reprezentatív)

További érdekességekért kérjük, keressétek fel Facebook oldalunkat!

(Forrás: marmalade.co.hu | képek: pixabay.com)