Jump to content

Rohamosan terjed a PayPal

2014. 08. 22. 12:02

Elsősorban számítógépes játékok, autóalkatrészek, szórakoztató-elektronikai készülékek, divatcikkek, utazási szolgáltatások és szoftverek ellenértékét egyenlítik ki a PayPal nevű, egyre használatosabb készpénzmentes fizetési eszközzel.

A PayPal egy készpénzmentes pénzforgalmi szolgáltatásokat nyújtó pénzügyi intézet, mely az elektronikus kereskedelemre szakosodott, s elektronikus számlát vezet ügyfelei részére, amit azok hitelkártyás fizetéssel, banki átutalással vagy inkasszómegbízással tölthetnek fel lakossági vagy céges bankszámlájukról. Internetes vásárlások során nem kell bizalmas hitelkártya- vagy számlaadatokat megadni, illetve továbbítani, hanem a PayPal felhasználói név, valamint a jelszó megadása elegendő a fizetés lebonyolításához. Ennek természetesen az a feltétele, hogy a webáruház szerződéses partnere legyen a PayPalnak.

A rendszer lehetővé teszi, hogy a vásárlók anélkül fizethessenek vagy utalhassanak pénzt online, hogy bármilyen személyes vagy pénzügyi információt meg kellene osztaniuk az eladóval. A PayPal naponta több mint 9,3 millió átutalást dolgoz föl. További előnye, hogy amennyiben a vásárlóhoz nem érkezik meg a kért termék, vagy nem felel meg a leírtaknak, a vevő a teljes vételárat visszakapja a PayPal rendszerén keresztül.

A PayPal teljes forgalma 2013-ban 180 milliárd dollár volt, ez 24 százalékos növekedés az előző évhez képest. A magyar webshopok külföldi PayPal forgalma az első félévben 21 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét – közölte az online pénzügyi szolgáltató cég az MTI-vel.

A magyar online kereskedők megrendelései főleg Európán belülről érkeznek, 17 százalékuk az Egyesült Királyságból, 11 százalékuk Németországból, de Észak-Amerika is jelentős felvevő, az átutalások 34 százaléka a tengerentúlról indul. A magyar online kereskedők sikeréhez jelentősen hozzájárult, hogy számos egyedi, kézműves termék készül az országban, valamint, hogy az árak nemzetközi összehasonlításban versenyképesek. A nyugati piacokról érkező vásárlók 79-80 százaléka azért vásárol külföldről, mert olcsóbb, illetve, mert nagyobb a választék azokból a termékekből, melyek náluk nem elérhetők.

(Fotó: vr-zone.com)