Jump to content

Az influencereké a jövő!?

2020. 07. 29. 19:00

A „Mi akarsz lenni, ha nagy leszel?” költői kérdésre ma már nem mindig azt a választ kapjuk, mint régebben: katona, tűzoltó, tanító, tanár stb.

A jelenlegi társadalom fiataljai már telefonnal a kezükben születnek, így teljesen természetes, ha életük minden területén használják az internet és a kütyük adta lehetőségeket. Talán jól is jött a gyerekek informatika és technika iránti fogékonysága és érdeklődése sok szülő számára a koronavírus idején, hiszen a digitális oktatás technikai része kevésbé okozott gondot a gyerekeknek. A technikát tehát használni lehet a tanuláshoz is.

Egyre több projektmunkát kell a nagyobb gyerekeknek a számítógép és az internet segítségével teljesíteni. Szükség is van az ilyen fokú tájékozottságra, hiszen a technológia folyamatosan fejlődik, így gyermekeink jövője is ebben van, valamint abban, hogy fel tudják venni a fejlődéssel az iramot.

Egy mai fiatalnak, főleg kamaszkorú fiatalnak feltett „Mi szeretnél lenni felnőttkorodban?” kérdésre könnyen érkezhet az a válasz, hogy youtuber, influenszer.

Ez a kifejezés már aktívan él a köztudatban, noha elég új. Mivel azonban egyre többen használják az internetet arra, hogy szavaiknak, tetteiknek nagyobb teret nyerjenek, így már az idősebb korosztály számára ismerős lehet. Az ismertség azonban nem feltétlenül jár kéz a kézben az elfogadottsággal is.

Aktív internet felhasználóként bárki találkozhatott olyan tartalommal, amely tetszett neki, és a videó készítőjének több munkáját érdeklődéssel követte. Talán az sem ismeretlen, hogy az online elérhető tartalmat teletömték bújtatott reklámokkal annak érdekében, hogy a nézettség és a piac is pörögjön. Az influencerkedés mára olyan munkalehetőségnek bizonyul, mintha a sarki kisboltban lenne valaki eladó. Természetesen azok, akik több generáción át építették fel saját verejtékük árán vállalkozásukat, nem ismerik el munkaként azt, hogy valaki a kamera mögött bohóckodik valamit. Ennek ellenére bőven vannak magukat influencernek tartott személyek, akik bármiből képesek tartalmat produkálni, akár a minőség rovására is. Nem egy lapon említendők azok, akik szakmaiságban és kivitelezésben is maximálisra törekednek.

Az influencer szó esetén nagyon sokaknak elsősorban azok a videójukat megosztók jutnak az eszükbe, akik tényleges és hasznos tartalom nélküli videóval sokkolják a világot. Természetesen mi döntjük el, hogy mit fogadunk be, de valljuk be őszintén, hogy nagyon könnyű belefutni semmiről sem szóló tartalmakba. Még bosszantóbb lehet az, hogy vannak, akik a saját bugyuta vagy értelmetlen videóikból akár pénzt is tudnak kisajtolni.

További érdekességekért kérjük, keressétek fel Facebook oldalunkat!

(Forrás: marmalade.co.hu | képek: pixabay.com)