Bár állítólag bizonyított, hogy a valós életben minél többet mosolygunk, annál szerethetőbbnek tűnünk másoknak, ez úgy fest, mégsem igaz emoji-k használata esetén.
Az Amszterdami Egyetem, a Haifa Egyetem és a Ben-Gurion Egyetem kutatói vizsgálatukban kimutatták, hogy az üzleti kommunikációban a mosolyjeleket használókat a kollégák és az ügyfelek inkább gyengébb képességűnek – tisztesség ne essék szólván –, hülyébbnek vélhetik.
Kutatásuk igazolja, hogy ellentétben a való élet igazi mosolyával, a szmájli egyáltalán nem kelt jó benyomást – magyarázta Dr. Ella Glikson az EurekAlertnek. Az üzleti e-mailekben a szmájli egyáltalán nem mosolyként hat.
A The Dark Side of a Smiley (A szmájli sötét oldala) címet viselő, a Social Psychological and Personality Science Journalban megjelent tanulmányuk szerint 29 különböző ország 549 résztvevőjét kérték meg, hogy olvassanak el ismeretlen emberektől érkező, munkával kapcsolatos e-maileket, majd értékeljék a levélírók hozzáértését, alkalmasságát.
Kiderült, hogy a szmájlikat tartalmazó levelek kifejezetten ellenérzést ébresztettek az olvasóikban.
És ha a kísérletben résztvevőket arra kérték, hogy reagáljanak a levelekre, a válaszuk sokkal részletesebb volt, több információt tartalmazott, ha az eredeti levélben nem volt szmájli.
Nem tűnik túl píszi megjegyzésnek, de a kutatás szerint az emotikonokat tartalmazó levelek íróját többnyire nőnek vélték.
Glikson hozzátette még, hogy munkahelyen, hivatalos levélben biztosan rossz ötlet mosolygó arcokat írni a levelezésbe.