A vezetői beosztásba kerülő emberekkel az a baj, hogy egy idő után elfelejtik azt, hogy ők is voltak pályakezdők, ők is hibáztak, és bizony ők is megmászták a ranglétra minden fokát – jobb esetben. A másik gyakori probléma – ha az előző nem is áll fenn – hogy a felettes egyszerűen nem motiválja eléggé a dolgozókat, nem tűz ki elérhető célokat, ezáltal nem maximalizálja a munkatempót, kedvet és képességeket. Ezeket elkerülvén íme, négy egyszerű lépés, amely jobb vezetővé tehet.
1.) A vezető legyen jó hallgatóság. Attól, mert valaki vezető pozícióban van, nem kell állandóan monológokkal traktálni a beosztottakat. Sokkal célravezetőbb, ha egy ötletelés során ők is megoszthatják elképzeléseiket, ugyanis ezáltal, nem csak fontosabbnak érzik magukat a csapatban, hanem hasznosabbnak is, ami általános munkakedv növelő „főzet”. Minél több felszólaló munkatárs, annál több ötlet, és kreatív megoldás. Miért fojtaná beléjük a szót?
2.) Díjazás, elismerés a jó munkáért. A legtöbb helyen az a baj, hogy abszolút nem is akarják motiválni a dolgozókat. És valljuk be, ki nem végezné a napi feladatot lelkesebben, ha tudná, hogy jutalom, vagy legalább egy-két jó szó jár érte. Nem nehéz azt kimondani, hogy „szép munka!” vagy elismerően vállat veregetni.
3.) Elengedhetetlen a nem-túlfegyelmezettség! Ha a beosztottak azt látják, hogy a nehéz helyzetekben a felettes nem idegroncs, és igyekszik könnyedén kezelni a szituációt, az egész egyszerűen nyugtatóan hat a dolgozókra is. Hiszen egy „laza” vezető mellett ők sem stresszelik túl a hibákat, nehéz helyzeteket.
4.) Pozitív kisugárzás mindenekfelett. Ez a kulcsa az igazán jó vezetővé válásnak. Ha az ember mindenhez negatívan áll hozzá, akkor sosem fedezik fel a benne rejlő lehetőségeket, még akkor sem, ha valójában egy igazi nagyágyú. Negatív attitűddel nem lehet motiválni a csoport tagjait, és nem lehet ösztönzően hatni rájuk.