Bár a 18-69 éves hazai internetezők körében frissen készült reprezentatív kutatás szerint az online álláskeresők 59 százalékának van okostelefonja, 17 százalékának tabletje és 85 százalékuk internetezik is a készüléken, kétharmaduk mégsem használta még soha kisképernyős mobil készülékét álláskeresésre.
Azok közül, akik az elmúlt két évben „virtuálisan” is kerestek állást – ők 23 százaléknyian voltak –, alig 4 százalék töltött le ehhez kapcsolódó applikációt. Akik mégis így tettek, az új álláshirdetés megjelenésekor küldött értesítőt tekintették az applikáció legfontosabb funkciójának – derül ki a Jobline.hu közleményéből.
„Lehet, hogy ebben a pillanatban még a felhasználók töredéke böngészik csak állást mobilon” – véli Toldi Gábor, a HVG HR Center igazgatója. „Ugyanakkor látjuk, hogy a felhasználók 70 százaléka a fiatalok közül kerül ki, és különösen a férfiak esetében magas a nyitottság a mobil platform kipróbálására. Biztosak vagyunk abban, hogy a közeljövőben rohamosan fog bővülni a felhasználók száma, ráadásul e mobiloldal számos lehetőséget teremt arra, hogy a cég és az érdeklődő munkavállaló interaktív kapcsolatot tudjon létrehozni” - tette hozzá a szakember.
„Eleinte arra számítunk, hogy a mobil oldalt kiegészítő jelleggel használják a látogatóink, ha éppen nem tudnak számítógép elé ülni. Ezért is törekedtünk arra, hogy minél teljesebb legyen az átjárhatóság a hagyományos, asztali gépes verzió és a mobilos megoldás között” – mondta Toldi Gábor.
„Így a mobilon megjelölt kedvenc hirdetések vagy a leadott jelentkezések az asztali gépen is megjelennek és ugyanez fordítva is igaz. A találati listák, vagy a személyes preferencia beállítások szintén automatikusan átkerülnek a másik felületre. Ugyanakkor hosszabb távon a mobil oldal részben ki is válthatja az asztali gépes változatot, hiszen pontosan az NRC kutatása állapította meg, hogy az állást keresők 60 százaléka kész lenne akár mobilon keresztül is beadni pályázatát” - világít rá HR Center igazgatója.
(Fotó:www.shaanhaider.com)