További érdekesség, hogy bár a férfiak március 8-án kilencszer többet használják bankkártyájukat, mint egy átlagos tavaszi napon, a virág- és ajándékköltések összege átlagosan kisebb, 4886 forint, szemben a máskor szokásos 6497 forinttal. „A bankkártyával történő vásárlási adataink alapján a férfiak két csoportját látjuk: egyrészről a rutinos nőnapi beszerzőket, akik már reggel 8-9 óra előtt megveszik a virágot, csokoládét, egyéb ajándékot. Ide tartozik a férfiak nagyjából 40 százaléka. Míg a következő hullám az este haza vagy randira igyekvők köre, akik 15 óra után érkeznek az üzletekbe” – közölte Surányi Zoltán, a CIB Bank Lakossági üzletfejlesztési vezetője.
A statisztikák ugyanakkor azt a sztereotípiát is megdöntik, miszerint a hölgyek lennének a költekezőbbek, sok esetben lemerítve párjuk kártyáját. Éppen ellenkezőleg, a gyengébbik nem képviselői általában kevesebb alkalommal használják kártyájukat készpénzfelvételre, s kisebb összegeket vesznek ki az ATM-ekből, mint a férfiak. Kártyás vásárlásra ugyan a nők használják többet a plasztikot, viszont azzal kevesebbet költenek, egy vásárlás alkalmával átlagosan 7880 forintot, míg férfitársaik 9956 forintot. A férfiak többször és többet hagynak ott például benzinkútnál, étteremben és szállodákban, míg a hölgyek szupermarketekben, ruhaboltokban és bútorboltokban apasztják nagyobb arányban számlájukat.
Abban is tetten érhető a nők nagyobb spórolási hajlandósága, hogy „uraiknál” nagyobb számban rendelkeznek megtakarításokkal és inkább a kevésbé kockázatos lehetőségeket keresik. Több mint háromnegyedük a bankbetéteket, állampapírokat részesíti előnyben a rizikósabb befektetésekkel, például a részvényekkel szemben.
(Fotó: www.girlsjustwannahavefunds.com)