Jump to content

Az interaktív tábla megjelenése az iskolákban

2015. 09. 07. 12:00

A gyors technikai fejlődéssel lépést kellett tartani az oktatási rendszernek is. Az, ami korábban jól működött, most már nem volt elegendő a tudás átadására, ugyanis a hatalmas ismerettömegben könnyen elveszett maga az ember.

Az alapoktatással nem kapják meg a diákok azt a tudást, amely minden élethelyzetre felkészít. Az oktatás célja ugyan az, hogy a képességek, készségek elsajátíttatásával hozzásegítsék a tanulókat a változó, sokféle tudás megszerzéséhez, amelynek birtokában megfelelően tudnak reagálni az egyedi helyzetekre. Ehhez azonban arra is szükség van, hogy az oktatáson kívüli tudás megszerzésére és befogadására is felkészítsék a diákokat. Erre az alapoktatás keretén belül kell megtanítani a gyerekeket. A ma oly divatos élethosszig tartó tanulás feltétele ugyanis az írás, olvasás, az idegen nyelv, informatikai tudás, a kommunikációs eszközök ismerete és alkalmazása.

Az információs társadalomban a tudás megszerzése megváltozott, nem passzív tevékenység. A technika és az elérhetőség lehetővé tette olyan eszközök használatát az iskolákban, amivel a tudás átadása, megismertetése könnyebb. Az ezredforduló táján már egyes oktatási intézményekben használták az interaktív táblákat.

Az interaktív tábla egy olyan oktatási eszköz, amely a tábla, a számítógép, az érintőképernyő és a vászon funkcióit egyesíti, és használatával sokkal intenzívebben bevonhatók a diákok egy-egy órai munkába. A vászon felületen, a tábla érintésére érzékeny felületén irányíthatóak a folyamatok. Egy egész tanóra levezényelhető a tábláról. Kiváló eszköz egy tananyag élet- és élményszerű prezentálásához. Használhatnak hozzá forrásokat, így bővítve a tudást külső ismeretekkel, maga a tananyag pedig jóval színesebb, élvezetesebb lesz. A táblán látottakat folyamatában mutathatja be a tanár, a diákok pedig azonnal gyakorolhatják és beépíthetik az ismereteket. Mind a tanár, mind pedig a diák számára sokkal élvezetesebbé válik az órai munka. Nem csak élvezetesebb, de pörgősebb is, mert időveszteség nélkül haladhatnak pontról pontra az anyagrészben.

A tananyag előre elkészíthető és később is felhasználható, így az előző órai anyagot pár érintéssel elővarázsolhatja a tanár.

(Kép forrása: gwrtc103projects.wordpress.com)