A hirado.hu tavaly megkérdezte a budapestieket a Blue Monday-ről, továbbá Mogyorósi Rebeka pszichológussal is beszélgetett a témáról.
A szakértő elmondása szerint azonban csupán egy marketingfogásról van szó, amelyet egy utazási iroda talált ki. Mint mondta, a céljuk ezzel az volt, hogy kiderítsék, mikor várható a legtöbb foglalás a különféle repülőutakra.
Mogyorósi Rebeka szerint ugyanakkor van alapja annak, hogy miért érezzük az évnek ezen időszakát nehezebbnek. A januárnak ugyanis van egy sajátos hatása a többi hónappal szemben.
„Az ünnepi időszak – több nap, hét eltelik felfokozott érzelmi állapotban, legyen ez akár negatív, akár pozitív – ahogy elmúlik, nehéz alkalmazkodnia az embernek, és az emberi szervezetnek ahhoz, hogy olyan, mintha ezt hirtelen elvágták volna. Ezt a jelenséget nevezhetjük januári bluesnak vagy ünnepek utáni fáradtságnak”
– fogalmazott a pszichológus.
Mogyorósi Rebeka szerint különösen ebben az időszakban érdemes fokozottabban figyelni a testi és lelki jólétünkre, érdemes visszatérnünk az egészségesebb ételekhez, a testmozgáshoz.