A december az év legerősebb hónapja, főleg akkor, ha ebben az időjárás is szerepet vállal. Ilyenkor a telefonhívások esetén is megnövekedik a várakozási idő, ám az applikáció ezt az időt csökkentheti – mondta el Fárbás Tibor, a 6×6 taxi üzletág-igazgatója a Kossuth Rádió Napközben című műsorában.
Hozzátette: az utcán is le lehet alkalmanként inteni a társaság autóit. Az előrendeléseket korlátozott számban tudják biztosítani éppen azért, hogy minden megrendelőt ki tudjanak szolgálni – tette hozzá.
Arról is beszélt, hogy az önkormányzati rendelet szabott árat irányoz elő, vagyis nem emelkednek az árak ünnepek alatt is.
Monori Tamás, a pécsi Euro900 Taxi ügyvezetője arról beszélt, hogy törekszenek arra, hogy minél nagyobb létszámmal kiszolgálják az utasokat, és ünnepi vezénylés alapján dolgoznak karácsonykor és szilveszterkor is. Ez azt jelenti, hogy a kollégák választhatnak az ünnepi beosztás tekintetében, de a cég is kivezényel annyi autót, hogy el tudják látni az ünnepi szolgáltatást. Pécsett nincs ugyan szabott ár, az árképzéssel a vendégek meg vannak elégedve. Szokott ünnepi tarifa lenni, egyelőre még nem tudják, alkalmazzák-e, ugyanakkor ez az összeg nem sokkal magasabb, mint az átlagár – fűzte hozzá.
Van, ahol van ünnepi tarifa
Szegeden elsősorban a fiatalok használják az applikációt, és a külföldi diákok is – mondta Bobkó Attila, a szegedi Rádió Taxi 3 ügyvezető igazgatója a műsorban. Mint mondta, negyedóránként vesznek fel fuvarokat, hogy mindenkiért odaérhessenek. Szegeden egyébként hatósági maximált áras a taxiszolgáltatás – fűzte hozzá, kiemelve, hogy a piros betűs napokon van ünnepi tarifa.
Utazzon saját autóval!
A sofőrszolgálatok általában előrendeléssel dolgoznak, 24-én és 31-én is. Ám vannak kivételek: a Night Sofőrszolgálatnál például e két nap szabadnap lesz – mondta Vörös Péter alapító-tulajdonos.
Kifejtette: 20 és 70 éves korig azok az ügyfelek választják ezt a szolgáltatást, akik szeretnek saját autójuk kényelmével utazni. A sofőrszolgálat is fix áron dolgozik, kerületből kerületbe határozzák meg az árakat – tette hozzá, kiemelve, hogy ugyanakkor elérhető árakról van szó annak ellenére, hogy két sofőr is szükséges egy fuvar lebonyolításához.
Akadnak olyan utak, ahová jobb sofőrszolgálattal menni, mint taxival – mondta Vörös Péter a műsorban, kiemelve, hogy ugyanakkor tény, hogy más a célcsoportja a két szolgáltatásnak.
Sokaknak megnehezítették a taxizást
Szörényi András, a Vezess.hu autós szakportál munkatársa szerint csak Budapesten szabott áras a taxi, és a maximált ár megjelenése nagyon megnehezítette a taxiszolgáltatás igénybevételét – az ár megugrása elsősorban az idős, már nem kereső nyugdíjasokat sújtja, akiket nem tud például a családja munkaidőben orvoshoz, vagy máshová elvinni.
Szó van arról, hogy emelkedhet a tarifa, hiszen a költségek emelkedtek.
Fárbás Tibor ezzel kapcsolatban kiemelte: jelentősen emelkedtek a költségek a vállalkozások számára, és a rendelet értelmében évente felül kellene vizsgálnia a fővárosnak a tarifa összes összetevőjét. A főpolgármesternél történt egy egyeztetés, és a kamara javaslatára megtörtént az anyag összeállítása, és a jövő év első negyedévében további egyeztetések várhatók – mondta.
Az önkormányzati rendelet szigorúbb az országos rendeletnél: jövőre már nem lehet Euro4-es egy taxi motorja. Év elején 270 autó a 710 fős legénységből várt cserére – sokan azonban úgy döntöttek, hogy ebbe nem fektetnek be, de 80-90 százalékuk lecseréli autóját – mondta a 6×6 taxi üzletág-igazgatója.
A megszólalók arról is beszéltek, munkaerőhiány tapasztalható a taxisok körében.