Ha egy híres ember a nevét adja egy jó ügyhöz, rendszerint nagyobb nyilvánosságot is szerez annak. Egy brit kutatás szerint azonban ezek az esetek inkább szolgálják a sztár, mint például az éhező afrikai gyerekek érdekeit.
Ezek az önzetlen cselekedetek a hírességeket ugyan népszerűbbé teszik, de hogy mi is volt pontosan a támogatott ügy, arra pár nap elteltével már a kutya sem emlékszik. A brit felmérés ugyanis megállapította, hogy az emberek kétharmada képtelen a celebeket azokhoz a nagyobb segélyszervezetekhez kapcsolni, amelyeknek pedig ők voltak a kampányarcai nem sokkal korábban.
Az pedig, hogy melyik szervezetet fogják támogatni anyagilag, legtöbbször inkább személyes kapcsolataikon, vagy elképzeléseiken múlik, és nem azon, melyik színésznő, vagy énekes promótálta őket legutóbb.
Persze a hírességek valóban jó szívvel, önzetlenül igyekeznek segíteni, de emellett azért igen sok előnyük származik a jótékonykodásból, és az ezzel járó nyilvánosságból nekik maguknak is.
Emellett viszont nekik valóban alkalmuk nyílik olyan embereket is megszólítani, és bevonni az ügyekbe, akiket máskülönben minden bizonnyal hidegen hagyna a jótékonykodás.
(Kép: desimartini.com)