Az idén startoló Emojili oldalon ugyanis csak és kizárólag egyszerű szimbólumokkal, azaz emoji-karakterekkel kommunikálhatunk társainkkal, oly mértékben, hogy még a felhasználónevek is emojival lesznek megjelenítve. Bár az oldal még el sem indult, máris több, mint 10.000 felhasználó jelezte jelentkezési igényét.
-Épp most haladtuk meg a tízezredik felhasználónév regisztrálását. –adta hírül a cég Twitter oldalán.
–Szerencsére több, mint 250.000 lehetséges emoji-variáció létezik, így még bőven van lehetőség a jelentkezésre!
Az Emojili oldalt két londoni fiatalember, Matt Gray és Tom Scott hívta életre. Állításuk szerint a Yo ihlette meg őket, amely megengedi, hogy a felhasználói csupán annyit üzenjenek egymásnak: ’Yo’.
-Körülbelül egyszerre ugrott be mindkettőnknek az ötlet, és onnantól kaptunk rá igazán a dologra, hogy kitaláltuk, a felhasználónevek is csak emojik lehessenek. –nyilatkozta Gray a Forbes magazinnak.
–Amikor ez eszünkbe jutott, kitört belőlünk az röhögés. Abban a pillanatban elhatároztuk, meg kell hogy valósítsuk a dolgot.
Az idei év elején felröppent a hír, az Apple is azon dolgozik, hogy kiszélesítsék a hatalmas népszerűségnek örvendő emoji-karakterek használatát az iPhone készülékeiken, miután a vásárlóik arra panaszkodtak, hogy jelenleg nincs elég széles karakterkészletük.
Jelenleg azonban az is probléma, hogy a nyolcszáz emoji arcból összesen kettő nem fehér, hanem inkább ázsiai arcra emlékeztető, egyetlen egy van, ami turbánt visel, fekete pedig egy sincs közöttük.
A szilikon-völgybeli, non-profit szervezet, az Unicode konzorcium 2010 óta fejleszti az emoji-karakterek alaplistáját.
Az emoji-karakterek eredetileg Japánból származnak, ahol óriási népszerűségnek örvendenek és széles körben használják őket online, de csak az utóbbi években hódították meg a világ többi részét is. Az emoji szó egyébként a ’kép’ (e) szóból és a ’levél’ (moji) áll.
A gazdag választékú emoji-karakterek között találhatók olyanok, amik kifejezetten a japán kultúrára jellemzők, mint például egy meghajló üzletember, egy maszkot viselő arc, egy kiváló munkát jelképező hófehér virág, illetve számtalan népszerű ázsiai étel, mint a sushi, a ramen tészta, vagy a japán curry.
A Twitter a múlt hónaptól tette lehetővé az emoji-karakterek használatát.
(Kép: dogitaltrends.com)