Például azzal, hogy ugye ott sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek a divatra, mint itthon Magyarországon, mert a divat egyik fővárosa London, így már csak presztízsből is stílusosan kell kinézniük. Másrészt pedig ott van a Vogue UK és a Harper’s Bazaar mint az egyik két legnagyobb profitot termelő magazinjuk, amiknek napra kész kell lennie az új trendekkel. Nagyrésze a Street Fashion rovatból áll, ami annyit tesz, hogy fotósok járkálnak az utcákon és akinek a szerelése egyedi vagy stílusos, lefotózzák és berakják az újságba vagy felrakják a netre, ami igen nagy megtiszteltetés. Ez még gyakoribbá válik a Londoni Divathéten, hiszen akkor mindenki, „aki számít”, ott ül az első sorban, a stílusosabbnál stílusosabb darabokban, így a fotósoknak könnyű dolguk van. Azonban ne aggódjunk, általában ezeket a luxusdarabokat a szerkesztők vagy a bloggerek, esetleg modellek nem mindig saját pénzükön vásárolják meg, nagyrészt maguk a dizájnerektől kapják ajándékba, hogy reklámozzák őket. Gondolom, ebbe mindannyiunk belemenne.
Visszatérve a brit divatra, évszázadokkal ezelőtt egészen a századfordulóig a minta a királyi családok öltözködése volt. Minden nő akkoriban ezt figyelte és amit ők hordtak, és azok kötelező darabok lettek a gardróbban. Az elegáns darabok leginkább a „munkától való mentességet” is hivatottak volna képviselni és ezt a képet erősíteni, vagyis a fehér bőr, fantáziadús kalapok, fűzők – ezek képezték a férjvadász szemlélet és viselkedés alappilléreit. A fekete szín hordását pedig egyenesen Viktória királynő vezette be.
A 20. században aztán minden évtizedben radikálisan változott egy jó nagyot a divat. Óriásit fejlődött a közlekedés, a párizsi világkiállítás nagy hatással volt a brit trendekre is. Már fontos volt az alsóruha is nemcsak a felszín, és a biciklizéshez is ki kellett találni, hogyan öltözzenek másként.
A második világháború kitörésekor már megengedett volt a nőknek is nadrágot hordani, az egyre férfiasabb munkavállalás is ezt támogatta. Miután vége lett a háborúnak, divatba jött a hosszú szoknya és a szabott öltöny a férfiaknak. Mára mindez lassan mindez beleolvadt a divatba, ami máig inspirálja a dizájnereket.
A 60-as évek a legemlékezetesebb évek mindenki számára. Ekkor jött szóba és döntött le mindent a miniszoknya. A nők bevállalósabbak lettek színek és sminkek terén. A formás idomok helyett a fiús alak lett a népszerű, amit az akkoriban híres modellekkel, Twiggy-vel és Jean Shrimpton-nal reklámoztak. Az öltözködés szociális státusz lett és megmutatta, hogy melyik „csoportba” tartozol.
70-es években jött el a punk ideje. Brit divattervezők, mint például Vivienne Westwood, darabjai kötelezőek voltak. Máig lehet látni punkos szereléseket az utcán, de már annyira nem meghatározó, mint akkoriban volt.
80-as évek röviden a nagy hajkoronákról és válltömésekről szólt. Előkerültek a futurisztikus elemek és a világos színek, és a divatot nagyban befolyásolta az elektronikus zene.
Az utolsó évtized divatja leginkább az amerikai grunge hatására változott, de hamar visszatértek a Britpop-hoz. Akkoriban a Blur és Oasis bandák világhírűek voltak, és ők is nagyban befolyásolták a trendeket, mint például a Doc Martens bakancsok és kordbársony kabátok.
A mai fiatalok legfőbb kelléke az orrpiercing. Nincs olyan tini, akinek ne lenne valahol piercingje és ez a fiúkra is vonatkozik, bár ők inkább a fülbevalóra esküsznek. Imádják a bakancsokat és a skótmintás darabokat. A bőrruhákat imádják csak úgy, mint a bársony holmikat. A sminket sem vetik meg, sőt elengedhetetlen a fekete tus a lányoknak. Angliában az számít különlegesnek, akinek még eredeti a hajszíne. A szívárvány bármely színét szivesen hordják hajukon, és a tetoválás is az önkifejezés része. Itt akárki lehetsz, senkit sem érdekel.
Kívülállóként azt mondanád, hogy úristen ezeknek a tiniknek vannak szülei?... de itt ez a normális. Egyszerűen élvezik az életet, és ezt a világnak is megüzenik kinézetükkel.
A mai brit közönségnek a Londoni Divathét számít a legfontosabbnak, amit Februárban és Szeptemberben tartanak. London a divat egyetemeiről is híres, ahova nehéz bejutni és rendkívül nagy a verseny. Minden évben 1000 tanuló diplomázik le a híres iskolákban, és utána lehetőséget kapnak, hogy a legnagyobb márkáknál dolgozzanak. London mindig is meghatározó szereplője lesz a divatvilágnak.
London utcáin pusztán sétálni is hatalmas kulturális élmény. Az ott élő emberek nem félnek kimutatni saját stílusukat vagy életvitelüket. Talán ez teszi leginkább érdekessé ezt a várost.
(Fotók: www.waynetippetts.com, classic-fashion.blogspot.co.uk, snobaffair.com, houseoflavandeblog.blogspot.co.uk, www.united-academics.org, www.collegefashion.net, www.glamourmagazine.co.uk, lesgarconsdeglasgow.blogspot.co.uk, streets-of-style.tumblr.com, www.becauseiamfabulous.com)