Ma már a világon több butikja van a híres tervezőnek, akinek a lábbelijei minden sztárnak a gardróbjában megtalálhatók. Sajnos borsós áruk van, egy pár cipő minimum 150 ezer forintba kerül átszámítva. Nem csoda, hogy nem látunk tömegeket ebben tipegni az utcán.
És bár tudja nagyon jól a tervező, hogy ha drága akkor kevesebb fogy belőle, de ez úgy tűnik nem annyira érdekli. Még a Szex és New Yorkból ismert Manolo Blahnik cipők árai is jól tartják magukat, ott a tervező (helyesen) belátta, hogy akkor még nehezebben tudná őket eladni.
A Louboutin csodákat meg lehet nézni a honlapon is (http://us.christianlouboutin.com/us_en/), illetve Európán belül Londonban, Rómában, Brüsszelben, és nyilván Franciaországban lehet őket legkönnyebben beszerezni.
A párizsban született Christian Louboutin, a korai tini éveiben kezdett cipőket rajzolni, mit sem törődve tanulmányaival. Később Egyiptomba szökött egy évre és mikor visszajött, divatházról divatházra járt egy portfólióval a kezében, cipőivel. Kapott egy munkát Charles Jourdan-nál, és rá pár hétre találkozott Roger Vivier-rel, a tervezővel, aki felajánlott neki egy munkát műhelyében.
Louboutin az elején szabadúszó cipőtervezőként dolgozott. Tervezett már cipőt a Chanel-nek és Yves Saint Laurent-nak is. Első butikját 1991-ben nyitotta meg, ahol az első vevője Monaco hercegnője volt, Caroline. A hercegnő véleménye a butikról, annak idején sokat lendített Louboutin karrierjén. Későbbi ügyfelei Diane von Fürstenberg divattervező és Catherine Deneuve színésznő volt. Ma már olyan híres emberek viselik cipőit, mint Kim Kardashian, Jennifer Lopez, Christina Aguilera, Madonna és Sarah Jessica Parker, aki Louboutin-t viselt esküvőjén is. Gyakran velük is reklámozza legújabb darabjait.
A 90-es években Louboutin hozta vissza a magassarkúk viselését, akár a 120 mm nagyságúakat is. Feladatának tartja, hogy a nők újra szexinek és magabiztosnak érezzék magukat, és hogy lábaik minél hosszabbnak tűnjenek. Általában estélyekhez tervez cipőket és nem hétvégékre vagy munkahelyre (de ettől függetlenül lehet őket munkahelyen is viselni), ezért is rak általában valami extrát a cipőkre, mint például masnit, vagy kristályokat esetleg csipkét. Annak ellenére, hogy csomó híres ügyfele van, soha nem ad ajándékba cipőket, maximum kedvezményt ad klienseinek. Legnagyobb ügyfele Danielle Steel, aki 6000 pár cipőnek büszke tulajdonosa, és volt, hogy egyszer 80 pár cipőt vett tőle egyszerre.
2003-tól kezdve már retikülöket és táskákat is tervez a kollekcióihoz, és nem hajlandó bármely más termékhez a nevét adni. 2011-ben döntött úgy, hogy férficipőket is tervez, miután rájött, hogy a férfiaknak nagyon is fontos a cipő, mert presztízsüket emeli, és ezzel is kimutatják társadalmi ranglétrán a hovatartozásukat.
Christian Louboutin egy egész birodalmat épített fel magassarkúival. Bár talán nem feltétlenül éri meg ennyi pénzt költeni egy lábbelire, az igaz, hogy egy életen át gyönyörködhetünk benne.
(Fotók: nydailynews.com, www.tobevogue.com, agirlastyle.com, logonoid.com, thingsandsoul20.blogspot.co.uk, us.christianlouboutin.com, www.prolongo.net, www.belleengineering.net)