Jump to content

Személyes titkok tudója lesz az új Hello Barbie

2015. 03. 24. 11:14

A Mattel vadonatúj, ultramodern Barbie babával rukkol elő, azok a szülők pedig, akik eddig sem nézték jó szemmel, hogy a kislányuk a darázsderekú szőke szépséggel múlatja az időt, most aztán végleg kiakadhatnak.

Hogy irtóztatóan klassznak, vagy félelmetesen ijesztőnek fogják-e találni az új Barbie modellt, azt egyéne válogatja, egy dolog azonban biztos: a kislányok meg fognak érte őrülni! Hiszen melyik gyerek ne vágyódna egy interaktív játszótársra, aki meghallgatja és meg is jegyzi legbelső gondolataikat, és akivel egészen értelmes társalgást is le lehet folytatni.

A Mattel ugyanis a közeljövőben készül piacra dobni legújabb hipermodern játékát, a Hello Barbie nevezetű beszélő babát, ami egy okos szoftver segítségével beszélgetni is tud. A játékot bemutató videón az ’Üdvözlünk, Barbie, New Yorkban!’ köszöntésre a baba elmondja, mik azok a helyek, amiket szeret a városban.

A beszélgetés innentől válik csak igazán izgalmassá, az interaktív játék ugyanis megjegyzi a hallottakat is, és ezeket felhasználja a társalgás további részében. A Barbie-val csevegő hölgy például egy ízben megjegyzi, mennyire szeret a színpadon lenni. Később, amikor arról faggatja a babát, szerinte milyen foglakozás illene hozzá, Barbie a következőképpen válaszol:

-Nos, említetted, hogy szeretsz szerepelni. Ugyhogy talán lehetne belőled táncos! Vagy politikus! Esetleg egy táncos politikus? Mindig is azt mondom, bármi lehetséges!

Bizonyára sok kisgyerek fogja a szülei fülét rágni egy ilyen babáért, azonban a Hello Barbie már a megjelenése előtt sem arat osztatlan elismerést. A CCFC, egy szervezet, ami a kereskedelemmentes gyerekkorért küzd, követeli, hogy a Hello Barbie gyártását azonnal állítsák le. Szerintük ugyanis a Mattel által piacra dobott baba temérdek információt összegyűjt a csemetékről, az érdeklődési körükkel, vagy a családjukkal kapcsolatban, amit később a cégek tisztességtelenül felhasználhatnak reklámcélokra.

Habár a Hello Barbie ’agyáért’ felelős cég, a ToyTalk azt állítja, a rögzített információt soha nem használnák fel marketing célokra, a CCFC aggályait nem sikerült elaltatni.

-A gyerekek, akik a Hello Barbie-val játszanak, nem csupán egy babával fognak beszélgetni, hanem egy egész játékcéggel, akiknek az érdeklődése tisztán anyagi természetű.

(Kép: toylandgimodo.com)