A tanulmány állítása szerint semmiféle tudományos eredmény nem igazolja a jelenleg használt népszerűbb tanítási és nevelési módszereket, mint például a gyerekek dicséretekkel való elhalmozását. Sőt mi több, a ’rossz fajta dicséret’ akár kártékony is lehet a tanulás szempontjából.
Rossz dicséret alatt azt értik például a szakemberek, amikor a tanulási nehézségekkel rendelkező, vagy gyengébb tanulókat a tanárok azért veregetik vállon, hogy ezzel is növeljék az önbizalmát. A kutatók szerint azonban ezzel csak azt érik el, hogy azt jelzik a nebuló felé, tőle nem is várnak, várhatnak sokkal többet, ami így éppen az ellenkező hatást érheti el.
A kutatócsoport vezetője, Rob Coe professzor azzal a tanítási technikával sincs kibékülve, amikor a pedagógusok hagyják, hogy a gyerekek maguktól jöjjenek rá egy-egy alapvető tételre. Szerinte ha a tanárok azt akarják, hogy a nebuló megtanuljon új gondolatokat és módszereket, akkor azt magyarázza el nekik egyenesen.
A tanulmány azonban ennél is tovább megy a mai modern tanítási technikák aláaknázásában, amikor tagadja, hogy a gyerekek úgy tanulnak a legjobban, ha aktívak és minél jobban bevonódnak az órákon.
-Ha azt akarod, hogy a diákok emlékezzenek a tanultakra, akkor rá kell venned őket, hogy gondolkodjanak. Ezt a nebulók aktívan és passzívan is megtehetik.
A professzor szerint ami viszont bizonyítottan javítja a gyerekek előrehaladását, az a tanárok tudása és az oktatás minősége.
-A tanároknak meg kell tanulniuk, hogy miért, mikor, hogyan és milyen módszerekkel tudják leginkább elősegíteni a diákok tanulását. –összegzi a kutatás eredményeit a professzor. Read more:
(Daily Mail, kép: The Times)