Sokféle szempontot figyelembe veszünk, ha vásárolunk, de egyes termékekért már automatikusan nyúlunk, ugyanis nem lutri a választásunk. Tudjuk, hogy milyen árat képvisel, és ha drágább is, azonban a hatékonysága ismert. Erre pedig csak ráerősítenek a forgalmazók, a gyártók.
Számukra az a lényeg, hogy minél kelendőbb legyen a portékájuk, minél több fogyjon belőle. Ezt segítheti a reklám, a kiszerelés. Ha ugyanis egy háztartási tisztítószer kicsi kiszerelésben is kapható, az mindenképp azt az érzetet kelti a vásárlóban, hogy kicsi a bors, de erős. Vagyis nagyon hatékony, ezért szívesen vásároljuk meg. Így ragadhatunk le egy mosószer, egy öblítő, egy kenyérfajta mellett. Ha már pénzt adunk ki valamiért, abban elkezdünk hinni, meggyőzzük magunkat erejéről, jótékony hatásáról stb.
Kísérleteket is folytattak annak kiderítésére, hogy a vásárlók mennyire elégedettek saját választásukkal. A megkérdezett személyek mégis azt érezték, hogy az általuk választott termékek vagy szolgáltatások mások számára még kielégítőbbek lehetnek, mint ahogy saját maguk tapasztalták.
Átlagon felüliek
Ez azért van, mert mi saját magunkat mindig egy kicsit másnak, különlegesebbnek érezzük, mint a körülöttünk lévőket. Mindenki úgy véli, hogy önmaga nem egy átlagos ember, hanem valami plusszal rendelkező. Ennél fogva mi nem tartozunk be abba az átlagos, nagy kategóriákba, amelyekbe az embereket általában be lehet sorolni. Vagyis önmagunkat átlagon felülinek tartjuk, így a tucattermékek és szolgáltatások ugyan használhatók számunkra, de úgy gondolhatjuk, az átlagemberek számára sokkal jobban megfelelünk, mant magunknak, nagyon egyedieknek. Ez azt is jelentheti, hogy megvásároljuk, mert már elköteleződtünk a márka iránt, azonban ennél sokkal személyre szabottabb terméke vagy szolgáltatás illene hozzánk.
A hatékony termékek, szolgáltatások megválasztásakor azt gondoljuk magunkról, hogy a megérzéseink, a tapasztalatunk segít a legjobbat kiválasztani és nem a reklámok befolyásolnak.
Ezeket azért gondoljuk magunkról, mert ismerjük gondolatainkat, démonjainkat, míg más személyekét nem. Vagyis olyan különlegességet érzünk magunkban, amit másokban nem. Azonban a többiek pontosan így gondolkodnak önmagukról. Ebből pedig arra lehet következtetni, hogy egyes termékek számunkra (különlegesekre) is ugyanolyan hatékony, mint az átlagos (mások) emberek számára.
További érdekességekért kérjük, keressétek fel Facebook oldalunkat!