Minden munkának megvan a maga szépsége, és árnyoldala, de akadnak olyan hivatások, ahol elképesztő furcsaságok várják az embert. Az egyik ilyen a légiutaskísérő szakma, ahol aztán tényleg bármi megtörténhet.
Késés, jat-lag, kakás pelenka a zsebben
Tény, hogy légiutaskísérőként rengeteg élményt, tapasztalatot és kalandot él át az ember, nem beszélve a mesés vakációkról, az egzotikus helyekről és az állandó izgalomról, ami ezt a pályát övezi, viszont cserébe rengeteg kihívás elé állítja az embert. Az emberi viselkedés ezer arcától kezdve a megdöbbentő és nagy lélekjelentétet igénylő pillanatokon át, az állandó „időutazásig” széles a paletta.
Ékes példája ennek a 2015-ös esemény, amikor a British Airways London-Dubai között repülő járatának le kellett szállnia, mert az egyik utas belerejtett egy kakás pelenkát a széken található egyik zsebbe. Annyira durva szag terjengett a gépen, hogy kényszerleszállást kellett végrehajtaniuk. Abhishek Sachdev, aki aznap épp a gépen teljesített szolgálatot annyival kommentálta a dolgot a BBC-nek, hogy még a pilóta is érezte a gépen terjengő szagot a zárt ajtókon át, így nem volt más választás. Már csak azért sem, mert a repülőgépeken a levegő fele újra felhasznosított, így egészségügyi veszéllyel járt volna így tovább repülni- tette hozzá a British Airways szóvivője.
De volt olyan légiutaskísérő is, aki 30 éves pályafutása után is tapasztalt még újat. „Az egyik utas ráguggolt a lehajtott tetejű vécédeszkára és ráürített”- mondta a Business Insidernek a megdöbbent stewardess.
2014-ben a China Eastern Airlines gépén utazó utas „gyorsabban akart leszállni” ezért a lépcső helyett a kényszerleszálláskor használatos csúszdát aktiválta és azon távozott. A gép ezután még két órát állt egyhelyben, a fennakadás pedig 16 ezer dolláros veszteséget okozott a légitársaságnak. Idén áprilisban egy légiutaskísérő vitt véghez hasonló mutatványt.
De nem csak a sietség okoz még nagyobb fennforgást. Márciusban a Delta Air Lines repülőgépe késett két órát, mert a fedélzeten felrobbant az egyik utas e-cigije, amit egyébként tilos a fedélzetre vinni.
Furcsa kérésekből is akad bőven. Szintén a Business Insidernek mesélt egy 3 éves légiutaskísérőként dolgozó nő, aki pályafutása eddig két legfurább igényét osztotta meg az újsággal. „Az egyik utas más nagyon mérges volt. Azt mondta valaki állandóan gázokat ereget, azaz szellent, és azt kérte tőlem, hogy állítsam le az illetőt.” Egy másik férfi a szomszédja kartámasztá akarta mindenáron magáénak tudni, így erre vonatkozóan be is jelentett igényét.
Szintén érdekesség még, hogy évente több száz állatot hagynak a fedélzeten. A leggyakoribbak a: sólyom, szárított hal, béka, teknős és papagáj.