Jump to content

Hogyan rázzuk le a telemarketingeseket?

2014. 03. 12. 08:41

Ez a munkájuk, de senki sem szereti őket. Nehéz udvariasnak lenni, amikor már századjára próbálnak ránk tukmálni ilyen-olyan terméket. Most megnézzük, hogyan lehet őket hatásosan leépíteni.

Mivel kb. 90% esélyük van rá, hogy az emberek elutasítják őket a megkeresések során, nagyon kitartónak és szívósnak kell lenniük. Nem megoldás, ha nem vesszük föl a telefont, mert valószínűleg legkésőbb néhány napon belül újra próbálkoznak. Ha kialakul a beszélgetés, a hívó mindent bevet, hogy az első telefonhívás alkalmával eladjon valamit. Sokszor használják a „három nem” szabályt: az első két „nem” után a potenciális ügyfél gyakran kifogy az okokból, hogy miért is nem szeretne vásárolni és sokkal meggyőzhetőbbé válik.

Hogyan kerüljük el, hogy többször is visszahívjanak minket?

Ne tegyük le azonnal a telefont
Ha ezt a taktikát választjuk, addig fognak hívogatni, amíg lehetőséget nem kapnak a párbeszédre.

Ne jelezzük, hogy alkuképesek vagyunk vagy egyetértünk velük bármiben is
Ezzel ugyanis azt a hamis reményt tápláljuk, hogy érdekel minket a termék és csak egy kis meggyőzésre várunk. Ne kérdezzünk. Ne kezdjünk el magyarázkodni, hogy miért nem érdekel minket a termék. Ne mutassunk empátiát.

Ne legyünk ok nélkül dühösek
A telemarketinges valószínűleg nem tehet róla, hogy éppen minket hívott, ezt általában véletlenszerűen dobja ki neki a számítógép. Ha idegesek leszünk és kiabálunk velük, mert már megint felhívtak, attól még nem jutunk előrébb. Valószínűleg ezt meg is bosszulják úgy, hogy a „nem válaszolt a hívásra” megjegyzést írják a telefonszámunk mellé, kitéve minket ezzel egy újabb hívásnak. Ha a hívó viszont goromba, jelezhetjük, hogy a továbbiakban a főnökével szeretnénk beszélni.

Ne tegyük le magyarázat nélkül a telefont
Ezzel csak azt érjük el, hogy újra hívjanak.

Ne engedjük, hogy „egy megfelelőbb időpontban” visszahívjanak
Ahányszor kihagyunk egy határozott „nem”-et, a telemarketinges azt egy újabb lehetőségnek fogja fel, amikor visszahívhat minket. Amikor azzal szabadkozunk, hogy „most nem túl jó az időpont”, a hívó fél úgy értelmezi, hogy szeretnénk, ha inkább később visszahívna.

A leghatékonyabb fegyver az ilyen hívások ellen az, ha megkérjük őket, hogy vegyenek le minket a listájukról. Ne kérdezzük, hogy le tudnának-e venni listájukról és ne mondjunk olyat sem, hogy nem szeretnénk ilyen jellegű hívásokat. Ekkor megkérdezik, hogy miért nem szeretnénk, és akkor megint magyarázkodhatunk. Legyünk udvariasak, de határozottak!

Velem is megtörtént már, hogy megelégeltem az ilyen hívásokat (főleg vasárnap délután), és hirtelen ötlettől vezérelve bevetettem a fenti mondatot: „Kérem, vegyen le a listájáról.” Képzeljék, működik!

 

lifehacker.com

(Fotó: examiner.com, www.yellowpagesunited.co)