Jump to content

Ray-Ban dizájnt kapnak az okosszemüvegek

2014. 03. 25. 16:11

Egy ideje tudunk már úgy főzni, hogy nem maszatoljuk össze ujjunkkal a notebook vagy telefon kijelzőjét, mert számítógépünk valójában a fejünkön van. Szemüveg formájában. Nos, mostantól a híres olasz Luxottica is beszáll az új modellek tervezésébe. Vajon a divat hozza meg az áttörést?

Megvan az a pillanat amikor lisztes kézzel tapicskoljuk a konyhapulton ipadünket, és bőszen keressük hány kanál méz kell a süteménybe? Hát ennek a mozdulatnak vége. Ugyanis a Google által kifejlesztett szemüvegeket pont azért találták ki, hogy kényelmesen, kezünk használata nélkül netezzünk. Fejünkön lévő szemüvegen keresztül követjük ugyanis a kiválasztott recept részleteit, sőt a végén lefotózzuk vele salátánkat és a remekművet megosztjuk rögtön barátainkkal. Mindezt nem sokára trendi márkás szemüvegben tehetjük. Ugyanis a Ray-Ban és az Oakley napszemüveg márkák tulajdonosa minap jelentette be, hogy szerződést kötöttek a Google-el, és új modelleket terveznek a webbel összekötött szemüvegek számára. 

Nem alaptalanul érzik úgy a mérnökök, hogy talán a divat fogja meghozni majd az áttörést, és győzi meg az embereket tömegével, hogy számos lehetőséget rejt egy ilyen fejünkön lévő miniszámítógéppel netezni a mindennapokban. Meg kell mutatni a vásárlóknak, hogy milyen hasznos lesz majd így használni a navit autóvezetés közben, vagy sportolás közben filmezni és netezni úgy, hogy szemünk előtt a tartalom, és nem a kezünk adja az instrukciókat. Úgy gondolták, hogy ezen előnyök átadására kevés a technológiai bravúr, kell hozzá egy jó kis olasz dizájn.

Persze a trendi megjelenésen túl sokat segítene az elterjedésén és népszerűvé válásán, ha nem 1500 dollár körül lenne az ára (kb 340.000 forint), hanem csak a töredéke. De bizonyára ez a nap is eljön hamarosan.

 

Forrás: Wall Street Journal

Fotók: www.trustedreviews.com, www.smh.com.au