A diákok is beleeshetnek saját csapdájukba. A tanulnivaló fölött görnyedés nem azonos a tanulással. Ha az okostelefonon, laptopon böngésznek a diákok, de egyáltalán nem a leckével összefüggő tartalmat bogarásszák, akkor csak telik az idő a tanulás rovására.
Pedig az másképp nem kúszik bele a buksiba. Koncentrálást, tudatosságot, szervezettséget és odafigyelést igénylő feladat, mint ahogy a felnőttek munkavégzése. Emiatt kellene félretenni a telefont, amíg fontosabb dolgunk van. Ennek ellenére sokszor kaphatjuk magunkat azon, hogy a dolgunk végzése helyett már megint a telefont simogatjuk, bambuljuk.
Igen, igen, egyáltalán nem jó és pláne nem hasznos tevékenység ez, ha más rovására megy. A halogatás művészeivé válhatunk, nem mellesleg további stresszforrást jelenthet és fáradtságot, szorongást idézhet elő.
Még akkor is képesek vagyunk a telefon nyomkodásában menedéket keresni, ha határidős feladatot kell megoldanunk. A halogatás azonban nem egyenlő a lustasággal. Talán ismered azt te magad is, amikor egy feladatra olyan nehezen szántad rá magad, hogy mire észbe kapták számos más munkát végeztél el. Mintha éppen azt lett volna a célod, hogy hatékony legyél, csak azt az egyet ne kelljen (még) megcsinálni. Ezt nevezik aktív halogatásnak, azaz ilyenkor egyáltalán nem a lustaság gátol a feladat elvégzésében, hanem azt a feladatot nem akarjuk elégezni, amit nehéznek érzünk, nincs kedvünk letudni.
A halogatást a stressz váltja ki, annak következménye lehet és egyfajta stresszoldóként működik. Amíg mással foglalkozunk, addig elengedhetjük a feszültséget. Ha a halogatás az internet segítségével történik, akkor arra is esély van, hogy olyan tartalmakra találjuk rá, amelyek örömet okoznak, kikapcsolnak, elterelik a figyelmünket. Csakhogy a halogatás sem segíti az életünket.
További érdekességekért kérjük, keressétek fel Facebook oldalunkat!