A Silver+Partners reklámügynökség által közzétett videóban számos ember találkozik az utcán hajléktalan rokonaival. A film elején a kísérletben résztvevők meleg szívvel mesélnek rokonaikról, elmondják, milyen közös emlékeik, kalandjaik voltak, egy férfi visszaemlékszik, hol ismerte meg a feleségét. Aztán jön a mélységesen megrázó és megdöbbentő felfedezés, amikor a végignézik a filmet. Kiderül, hogy egyikük sem ismerte fel a saját testvérét, feleségét, vagy édesanyját, amikor az az utcán ült.
-Egyetlen egy ember volt, aki végül nem került bele a filmbe, -meséli a videó rendezője, Jun Diaz, -mégpedig azért, mert egyszerűen nem bírta elviselni, hogy simán elsétált a saját családtagja mellett.
A kisfilmmel az volt a készítőik célja, hogy rámutassanak, a járókelők számára a hajléktalanok gyakorlatilag láthatatlanokká válnak, a legtöbb ember rájuk sem pillant. A videó elkészítéséhez a reklámügynökség és a produkciós iroda elsőként színészeket szerződtetett, majd felkereste azok rokonait, hogy megkérdezze, lenne-e kedvük résztvennni egy szociológiai kísérletben? A családtagoknak fogalma sem volt, mire is megy ki a dolog, és egészen addig nem is állt össze a kép, amíg vissza nem nézték a videón magukat, amint elsétálnak a „hajléktalan” rokonuk mellett.
-Ez a kísélet arra hívja fel mindannyiunk figyelmét, hogy a hajléktalan hajszálpontosan ugyanolyan ember, mint mi vagyunk, egyetlen egy dolgot kivéve: ő bajban van. De ugyanúgy valakinek a felesége, testvére, vagy nagybátyja. –nyilatkozta Craig Mayes, a projekt vezetője a Huffington Postnak.
(Kép: medicalsea.org)