Elvárjuk, hogy a nagy cégek, gyárak mutassanak példát, és tegyenek valamit azért, hogy ezt a talán még nem végzetébe rohanó emberiség és talán még nem visszafordíthatatlan állapotot megfordítsuk. Tudjuk, hogy nagyon nagy a baj, és a környezetvédelmi szakemberek egyre erőteljesebben hívják fel a figyelmet az óriási problémára, de mi magunk, egyenként is arra várunk, hogy helyettünk más mozduljon meg.
A hulladék szelektív gyűjtésével, a környezetünk takarításával, a szemét összegyűjtésével, a minél kevesebb műanyag hulladék termelésével mi is hozzájárulhatunk a fenntarthatósághoz, a környezetünk védelméhez. Fel kell ismernünk, hogy mi is kellünk a gépezetbe még akkor is, ha kis porszemnek érezzük magunkat. Gyermekeinket már úgy kell a világba kiengedni, hogy környezettudatos felnőtté neveljük őket. Ehhez hozzátartozik az, hogy megtanítjuk nekik, a szemeteléstől nem válnak kedveltebb és vagányabbá.
Az öltözködés mindenki számára alapvető igény még akkor is, ha nem az utolsó divat szerinti darabokat viseli mindenki. Azért a legtöbben szeretünk úgy öltözni, hogy a napi viseletünk kényelmes egyben divatos is legyen. A ruhák elkészítésének menetén nem sokat gondolkodunk, pedig a textil- és ruházati ipar igencsak környezetkárosító, mert a ruhagyártás során sok vegyszert és festéket használnak fel, és ami nem kell, az mind a környezetbe kerül valamilyen módon. Elkerülhetetlen volt, hogy előbb vagy utóbb a környezettudatosság ne nyilvánuljon meg ebben az iparágban is. A környezetkímélő gyártók és divattervezők célja ezentúl az legyen, hogy fenntartható anyagokat használjanak fel termékeikhez, míg a vásárlóknak is érteniük és akarniuk kell az ökodivat elképzeléseit ahhoz, hogy a rendszer összeérjen.
Nem árt, ha a divatcég a környezettudatossága mellett még állatvédő is, vagyis termékeik elkészítéséhez teljesen mellőzik az állati bőrök, szőrök felhasználását, valamint hogy olyan bioalapanyagokat használnak fel, amelyeket semmilyen vegyszerrel nem kezeltek. Az anyagok festéséhez természetes színezőanyagokat használnak fel, újra felhasznált vagy nem használt anyagokból készítenek új terméket, és az új darabok lényege, hogy tovább tudja viselni az ember.
Az ökodivat még új, és még van mit fejlődni ez ügyben, de már számos bio és természetes anyagot fel lehet használni a ruházkodási darabok elkészítéséhez. Egy-egy divatmárka már meg is találta annak a módját, hogyan tudná állat és környezetbaráttá tenni a divatot. A teljesség igénye nélkül ilyen a H&M, a Dr. Martens bakancsokat gyártó cég, a Pama, a Levi’s.
További érdekességekért kérjük, keressétek fel Facebook oldalunkat!