Nem, nem a távkapcsolatokról lesz szó, habár úgy vesszük mégis csak egy kicsit más szempontból megközelítve, ugyanis ki ne élné meg szinte szakításhoz hasonló érzelmi töltettel a bőröndjének elvesztését?
3,5 milliárd utas, 23 millió gazdátlan csomag
Tavaly 3,5 milliárd utas fordult meg a világ repterein, az elkeveredett poggyászok száma pedig elérte a 23,1 milliót, azaz ezer utasra 6,5 ilyen bőrönd jutott. Az arány persze nem tűnik égbekiáltóan soknak, de h az utasok számát nem mellőzzük, azért mégis csak figyelemre méltó mennyiség.
Noha évről-évre kevesebb poggyász tűnik el, azért egyéb problémák is felmerülnek még. Például a tavaly elkeveredett poggyászok 79 százaléka késve érkezett, 6 százaléka eltűnt, 15 százaléka megrongálódott. A csomagok pedig majdnem két nap múlva kerültek vissza eredeti tulajdonosához.
Megoldás?
Körvonalazódott már egy-két megoldási tervezet, például az önkiszolgáló poggyászbilétázást, de az okostelefonos csomagkövetés is, ami még elég kezdetleges, de jó alternatíva lehet, ezt bizonyítja az is, hogy a légitársaságok körülbelül 60 százaléka úgy számol, hogy 2018-ra elérhetővé teszi ezt a szolgáltatást.
Hogy tűnhet el a csomag?
A leggyakoribb okok között a célállomást jelző címke leszakadása szerepel, de az is előfordulhat, hogy lecserélik a repülőgépet, és az új típusba már nem fér be annyi poggyász. Átszálláskor megtörténhet, hogy az utassal ellentétben a bőrönd nem éri el a gépet, illetve sztrájk akadályozza a folyamatot - olvasható a közleményben. A SITA beszámolója szerint a félrekezelt bőröndök legnagyobb részben, 45 százalékban átszálláskor keverednek el.
Kép: pixabay.com