Jump to content

Telefonról jöhet az ebéd vagy a vacsora

2017. 03. 23. 19:00

Sokak lelik örömüket a főzésben, sütésben, ám néha nagyon is vágyunk arra a különleges alkalomnak számító programra, hogy a családunkkal, párunkkal egy hangulatos vacsora keretén belül finom ételeket és italokat kóstolhatunk.

A legtöbb magyar család életében az éttermekben történő ebéd vagy vacsora alkalmi és akár ünnepi eseménynek számít. Általánosságban elmondható, hogy hétköznapjaink során nem is engedhetjük meg magunknak anyagilag sem, de időt sem igazán tudnánk szakítani egy éttermi ebédre, vacsorára. Mondhatni, hogy a legtöbb ember számára ünnepi alkalom ilyen helyen étkezni. Az éttermekben mindig marad fel nem tálalt, megmaradt étel, amelyre most lehetőség van lecsapni. Hogy hogyan?

Már más országokban elkezdtek azon gondolkodni, hogy a megmaradt, ámde fel nem használt kész ételt hogyan lehetne úgy hasznosítani, hogy mindenki jól járjon? A dánok belevágtak saját fejlesztésű appjukba, a Too Good to Go-val kívánták értékesíteni a megmaradt ételeket. Eközben a hazai éttermek és menzák is hasonló problémákkal álltak szemben, így hát a magyarok is kifejlesztették saját applikációjukat. Milyen jól tették, mert így ősszel útjára is engedték a Redinner elnevezésű telefonos appot. Ez az alkalmazás azt teszi lehetővé, hogy a csatlakozó éttermek megszabaduljanak a nyakukon maradt ételtől. A vásárolónak, az applikáció használójának pedig azért előnyös, mert kedvezményesen juthat hozzá éttermi ételekhez.

A Redinner nevű applikáció ráadásul GPS-alapú alkalmazás, amely azt jelenti, hogy a helymeghatározó funkció segítségével megkereshetők azok az éttermek, amelyek a beállított távolság hatósugarában vannak. A különböző éttermek által kínált ételt így lehet kiválasztani, de mód van arra, hogy az bárhonnan várjuk az ajánlatokat. Természetesen jelezni lehet különleges igényeinket is, mint például hogy halételre vágyunk, vagy épp gluténmentes étrenden vagyunk. Néhány pipával kijelölhető a kívánság az "étlapból" és csak arra kell várnunk, hogy az alkalmazás jelezzen az egyik étteremből. A fizetés online zajlik le, azonban az ételért személyesen kell menni.

A Redinner applikáció még csak ősz óta járja saját útját ténylegesen, így biztosan idő szükséges ahhoz, hogy az értékesítő és a vásárlói oldal felől is többen használják az alkalmazást. Vannak azonban olyan éttermek, amelyek aktívan kihasználják a Redinner adta lehetőségeket és megmaradt portékájukat sikerrel értékesítik nap, mint nap. Az alkalmazás használatával a vendéglátóhelyek megszabadulhatnak a felesleges ételtől úgy, hogy többletbevételként el tudják számolni és nem kell azt megsemmisíteni, mint azelőtt. A vásárló pedig jutányosan hozzájuthat finom ételekhez. A környezetvédelem és a fenntarthatóság érdekében is kiváló kezdeményezés.

Már ősszel élesben elindult a Redinner, akkor a médiában is helyet kapott az ötlet, több étterem is felkapta a fejét ennek hallatán. Éttermek  vezető bólogatott helyeslően, ám a kezdeti stádiumban lévő alkalmazáson lehet még lendíteni ami a kínálatot jelenti. Meg kell ismerni az éttermeknek ezt a lehetőséget ahhoz, hogy aktív használójává váljanak és minél többen rendeljenek megmaradt ételeket.

(Forrás: marmalade.hu | a szerző saját képei/képek)