Jump to content

Google, a mindentudó?!

2015. 12. 07. 12:00

A digitális, online világban a keresés első lépese nem a könyvtárba vezet. Az már csak egy minimum másodlagos lépcsőfok. Ha keresés, akkor Google.

A Google márkanév már tizenhét éves. Ami jól működik, az előbb vagy utóbb összeesküvés-elmélet alanyává válhat. Ez a márka nagyjából hetven milliárd dollár értékű. Az egész világ lehasználtabb keresője, persze, hogy elméleteket lehet köré építeni.
Annyi, de annyi szolgáltatása létezik a cégnek, hogy sokról nem is tudják a felhasználók, hogy az szintén Google-hoz tartozik. A márka két fiatalnak köszönhető, akiknek egyáltalán nem tetszett az 1990-es évek végén létező keresők működése, ezért a két számítástechnikai egyetem hallgatója elhatározta, hogy majd ők létrehozzák az áttörést. Céljuk az volt, hogy egy hatékonyabb, alaposabb, gyorsabb rendszert alkossanak. Nem csak elméleti szinten ragadtak meg, hanem meg is valósították azt, amit terveztek, amelyhez egy kínai számítástechnikai szakember már meglévő rendszerét kiegészítették saját ötleteikkel. Ezután nevezték el terméküket Google-nak, amelyet gondosan le is védettek.

A Google név egy matematikai szó, amelyet a fiatal szakemberek elírtak. A googol egy olyan előtag, amely azt jelzi, hogy az utána lévő mértékegység értéke 10100-on. Az elgondolás jó, találó elnevezés, csak éppen a helyesírással van némi probléma. Mégis jól szimbolizálja azt, amelyet a Google képvisel mégpedig, hogy a weboldalak közötti kapcsolatok száma a végtelenhez közelít. A felhasználók is hamar rákaptak a keresőre és nagy elégedettséggel kezdték használni, amely egyenlő volt azzal, hogy a márka egyre inkább felfutott, egyre többen használták. Ezzel együtt egyre több dollár is ömlött a két szakember zsebébe. Olyan felhasználóbarát felülettel rendelkezik a Google, amely mindenki számára megkönnyítette az interneten való bogarászást. A cégnek összesen ötvenhét ezren dolgoznak, adózás utáni teljes bevételük tizennégy milliárd dollárra rúg.

A Google márka hallatán a legtöbbünknek a keresőmotor ugrik be, pedig ennél sokkal, de sokkal komplexebb a szolgáltatások listája. Annyi létezik, hogy mindet megemlíteni egy cikkben talán nem is lehet. A leghasználtabbak és a legnépszerűbbek a YouTube, a Gmail, a Google Maps, a Chrome, a Google Translator, a Picasa, a Google+. A Google közel húsz éve alatt több mint százhetven céget kebelezett be. A világ internetezésének legalább 70%-a kapcsolódik a Google valamelyik szolgáltatásához. Mindenféle nemzetiségű ember egyik legfőbb keresője, amelyen szinte bármit megtalálhatunk. A receptektől kezdve, a gyermeknevelésen át, utcákat, városokat, címeket nyomozhatunk ki. Használják kis és nagy diákok, akik tanulmányaikat a tankönyvben leírtakon kívül Google-val is alátámasztanak. Szakdolgozatok tartalmának kiegészítéséhez a Google kereső mutathatja meg a forrást, de a szakdolgozat eredetiségét is ezen a rendszeren tudják ellenőrizni a tanárok. A lista annyira széles spektrumú, hogy ki mire használja a Google-t, mint amennyire sokan használják a különféle Google szolgáltatást. Ráadásul, amit egyszer beírunk, azt a rendszer nem felejti, és nem törli, hanem hatalmas szerverén tárolódik. Ha pedig ennyi mindent ismer velünk kapcsolatosan a rendszer, akkor egyre többet tud meg a használóiról. Egyesek az internet Big Brotherjének tekintik a Google-t.

(Kép forrása: opinno.com)