Jump to content

A divat és a logisztika között sok a párhuzam

2019. 02. 28. 14:00

Ezt mutatja be egy nemrég készült a DHL Express felmérése, amely ezen kívül a vevők szokásait is vizsgálja. 
Az eredmények alapján a brit vásárlók például különösen értékelik a ruhadarabok etikus gyártását, míg a japán fogyasztók a minőséget részesítik előnyben. A vásárlók 15%-a nézi meg a származási helyet; Olaszországban ez a szám akár 41% is lehet.

A kutatásban körülbelül 6000 ember vett részt az Egyesült Királyságból, az Egyesült Államokból, Olaszországból, Ausztráliából és Japánból. 

A fogyasztók szeretnék tudni, hogy milyen hatással van a környezetre a termékek szállítása. A megkérdezettek egynegyedének az is fontos, hogy tisztességes munkakörülmények között készüljenek a ruhák. A divatipar szakértői is úgy vélik, hogy a környezeti hatások és a társadalmi szempontok ismertetése egyre nagyobb szerepet kap, különösen a fiatalok körében.

A divatiparban fontos a kreativitás, precizitás, gyorsaság, ez a logisztikára is igaz, mivel a tervezőknek szükségük van arra, hogy kollekcióik időben érkezzenek a kifutóra. Ennek megoldására az ismertebb divatesemények nagy része, többek között a moszkvai, sydney-i Mercedes-Benz Fashion Week és az Amazon Fashion Week Tokyo olyan logisztikai partnerekkel müködik együtt, akik képesek ezt az igényt kielégíteni. 



A logisztikának nagy szerepe van még a nagyhírű divatszervezetekkel - mint mondjuk a British Fashion Council (BFC) vagy a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) - való együttműködésben is. Ennek eredményeként a Council of Fashion Designers of America (CFDA) 2017 októberében a DHL-lel közösen megjelentette a "The Human-Centered Supply Chain" (Emberközpontú ellátási lánc) című tanulmányt, amely a divat jövőjének üzleti modelljeit mutatja be. Hasonló kiadvány a felmérés eredményei alapján kifejlesztett "Designer's Playbook" (Tervezők kézikönyve), amely segít a feltörekvő tervezőknek sikeresen kialakítani üzleti profiljukat.

Ezenkívül a logisztikai partnerek támogathatják a fiatal tervezőket, így segítve őket vállalkozásuk nemzetközivé alakításában, ennek következménye akár egy külön kollekció is lehet. Erre jó példa a Vetements cég, amely az együttműködés eredményeként saját kapszulakollekciót készített a DHL-nek a 2018-as tavaszi-nyári kollekciója részeként, melyet a logiszikai szolgáltató saját külső és belső márkaépítésében is hasznosít. Ebből is látszik, hogy a logisztika és divat közötti szoros partnerség kifizetődő, hiszen a legtöbb kapszulakollekció hasonló társulásoknak köszönhetően kerül az üzletek polcaira.

(Forrás: marmalade.co.hu;DHL Express | Kép: pixabay.com)