Jump to content

Nyakunkon a munka, hogyan lehet túlélni?

2015. 09. 09. 17:25

A nyári pihenés és a kiskorúak vakációztatása után visszaállt a régi rend, a gyermekek oviban, iskolában, mi pedig újra teljes gőzzel a munka oltárán áldozunk. Hogy hogyan kerülhető el a munkahelyi és irodai őrület ezekben az iskolakezdési, mozgalmas hetekben? Van rá ötletünk!

Bizony ezek azok a hetek, amikor sokan kezdő munkavállalóként, mások az említett nyári lazább időszak után teljes gőzzel térnek a munka világába, s sokszor észre sem veszik, hogy az irodában töltött órák száma alapján kijelenthető, az bizony sok értelemben második otthonuk. Ott pedig rend a lelke mindennek, legalábbis az a cél, hogy minél átláthatóbb környezet vegyen körül bennünket, ha már a nap jelentős részét ott töltjük. Hogyan érhető el a rendszerezett munkahelyi élet?

Kezdjük a hét végével. Sose hagyjuk magára az irodát pénteken anélkül, hogy elpakolnánk. A rendrakás lezárása a hétnek, tegyünk rendet a hét alatt felgyülemlett iratok, tájékoztatók között, válogassuk át a kupacot, fűzzük le a fontos anyagokat. A többit pedig tegyük a szelektív kukába. Ekkor érdemes megválni a keddi pizza ebéd maradványaitól és a ragacsos teás bögre is végre megérdemel egy mosogatást.

Jelezd a kézbesítéssel foglalkozó munkatársnak, ha bizonyos nyomtatványokra, szórólapokra nem tartasz igényt, ezzel megelőzheted a túl sok felesleges papír jelenlétét.

Csak annyi irodaszerrel vedd körül magad, amire valóban szükséged van, s azoknak legyen jól meghatározott helye. Felesleges a többlet post it, genoterm, táblafilc vagy gémkapocs, csak kerülgeti az ember. Ami gyakran használt, kerüljön az asztalra, rendszerezőben, a többi a fiókban elfér. Mindig legyen az asztalon jegyzettömb, toll, a telefonon elhangzottak lejegyzetelése ne ütközzön akadályba.

Amennyiben munkád sok nyomtatott anyag használatával jár, a munka sajátossága alapján rendszerezd azokat. Megfelel a gyűrűs mappa vagy a jegyzettartó, minden jól értelmezhetően felcímkézve szolgálja a gyors és hatékony keresést, nem pusztán saját részedre, esetleg a munkatársak életét is megkönnyítve. Az adott munkafolyamat végeztével fűzd le a hozzá kapcsolódó irományokat, ne növeld az asztalodon található kupacot.

Nincs öltözőszekrény? Tárold a személyes holmikat a fiókban vagy egy fedeles dobozban az asztal alatt. (Itt helyezhető el a kozmetikai csomag is.) Üzleti tárgyalásokkal teli napok kísérője a klasszikus megjelenés, nem árt, ha rendelkezel az irodában egy tartalék szettel, egy korty kifröccsent kávé elronthatja a napot.

Vedd magad körül hangulatteremtő tárggyal, személyes holmival. A munkahely nem terepe a túlzott magamutogatásnak, ám azt egyik főnök sem veszi zokon, ha egy csokor virág, szép szobanövény vagy kedves fotó található az asztalon.

(fotó: flickr)