Az előrelátó és tapasztalt utazók jól tudják, hogy mikor érdemes idegen országban szállást és repülőjegyet keresni, foglalni. Az idei nyaralásra már nagyon sokan felkészültek, megtervezték, de a koronavírus keresztülhúzta sokak számítását. A bizonytalanság miatt sokan a korlátozások bevezetése utáni azonnal le is mondták szállásfoglalásukat. Volt, aki még bízott abban, hogy a nyárba, a nyaralásba nem fog beleszólni a koronavírus, de az egyre több országban megmutatkozó korlátozás ezt az álmunkat is eltörölte. Ennek köszönhetően nagyon sokan mondták le a megálmodott nyaralásukat.
Ahol felütötte a fejét a járvány, és az ellen óvintézkedéseket vezettek be, ott a légiközlekedés is megakadt. Annyira, hogy a reptereket is lezárták, a repülők a földön maradtak. Ez azonban a légitársaságok számára hihetetlen veszteséget jelentett, hiszen az utasok 98%-a eltűnt.
Habár már lehetőségünk volt olcsó, fapados járattal eljutni csodás helyekre, attól még a repülés nagyon költséges, hiszen a gépek fenntartása és a kiszolgáló munkatársak megfizetése mind költségekkel jár. Akkor is, ha sokan utaznak, de a gépek rendszeres karbantartására akkor is ügyelni kellett, amikor a járvány miatti zárlat következtében hónapokra a földön ragadtak. Nem véletlenül a légitársaságok voltak az elsők, akik megérezték a vírus miatti csődállapotot.
A járvány miatti védekezés új szakaszában, a vírus levonulásának köszönhetően kezd visszatérni az élet több országban, de a repülés, mint iparág vajon mikor áll talpra?
Az élet beindulásával is azt lehet mondani, hogy a repülés még hallott, még csak néhány társaság indított el járatokat, és azt is nagyon óvatosan. Gyakorlatilag még minden áll, így a bevétel is ahhoz igazodik. A légitársaságok egy része béreli a gépeit, ahogyan az épületeket is, így azokat fizetni szükséges, akárcsak a dolgozók unkáját is meg kell fizetni. Annak ellenére vannak kiadások, hogy bevétel alig van, vagy nincs is.
A repülés tehát valóban költséges műfaj, amelyben nagy pénzek mozognak, de a nagyja nem a légitársaságok zsebébe csúszik, hanem a gépgyártók vagy a kölcsönzők markába hull. Még az erős alapokon nyugvó repülőtársaságok is megérzik a koronavírus-járvány anyagi vonzatát. A bevétel azon múlik, hogy mennyi utas akarja használni a járatokat. A járvány teljesen leállította a kedvet, azonban a vírus sokakat kényszerített nehezebb anyagi helyzetbe, amely az utazást is lehetetlenné teszi.
Szinte egy buszjegy áráért lehetőségünk volt külföldre repülni, de erre valószínűleg várnunk kell, hogy a korábbi kedvezményes jegyek árát megközelítsék a visszatérés után.
További érdekességekért kérjük, keressétek fel Facebook oldalunkat!