Jump to content

Hogy fogunk ezután repülni?

2020. 05. 18. 19:00

Még javában élhetjük a nyaralást, amikor eldöntjük azt, hogy jövőre is ellátogatunk egy idegen országba, megnézünk egy másik kultúra életformáját, felfedezünk új tájakat. Idén ezt nem valósíthatjuk meg?

Az előrelátó és tapasztalt utazók jól tudják, hogy mikor érdemes idegen országban szállást és repülőjegyet keresni, foglalni. Az idei nyaralásra már nagyon sokan felkészültek, megtervezték, de a koronavírus keresztülhúzta sokak számítását. A bizonytalanság miatt sokan a korlátozások bevezetése utáni azonnal le is mondták szállásfoglalásukat. Volt, aki még bízott abban, hogy a nyárba, a nyaralásba nem fog beleszólni a koronavírus, de az egyre több országban megmutatkozó korlátozás ezt az álmunkat is eltörölte. Ennek köszönhetően nagyon sokan mondták le a megálmodott nyaralásukat.

Ahol felütötte a fejét a járvány, és az ellen óvintézkedéseket vezettek be, ott a légiközlekedés is megakadt. Annyira, hogy a reptereket is lezárták, a repülők a földön maradtak. Ez azonban a légitársaságok számára hihetetlen veszteséget jelentett, hiszen az utasok 98%-a eltűnt.

Habár már lehetőségünk volt olcsó, fapados járattal eljutni csodás helyekre, attól még a repülés nagyon költséges, hiszen a gépek fenntartása és a kiszolgáló munkatársak megfizetése mind költségekkel jár. Akkor is, ha sokan utaznak, de a gépek rendszeres karbantartására akkor is ügyelni kellett, amikor a járvány miatti zárlat következtében hónapokra a földön ragadtak. Nem véletlenül a légitársaságok voltak az elsők, akik megérezték a vírus miatti csődállapotot.

A járvány miatti védekezés új szakaszában, a vírus levonulásának köszönhetően kezd visszatérni az élet több országban, de a repülés, mint iparág vajon mikor áll talpra?

Az élet beindulásával is azt lehet mondani, hogy a repülés még hallott, még csak néhány társaság indított el járatokat, és azt is nagyon óvatosan. Gyakorlatilag még minden áll, így a bevétel is ahhoz igazodik. A légitársaságok egy része béreli a gépeit, ahogyan az épületeket is, így azokat fizetni szükséges, akárcsak a dolgozók unkáját is meg kell fizetni. Annak ellenére vannak kiadások, hogy bevétel alig van, vagy nincs is.

A repülés tehát valóban költséges műfaj, amelyben nagy pénzek mozognak, de a nagyja nem a légitársaságok zsebébe csúszik, hanem a gépgyártók vagy a kölcsönzők markába hull. Még az erős alapokon nyugvó repülőtársaságok is megérzik a koronavírus-járvány anyagi vonzatát. A bevétel azon múlik, hogy mennyi utas akarja használni a járatokat. A járvány teljesen leállította a kedvet, azonban a vírus sokakat kényszerített nehezebb anyagi helyzetbe, amely az utazást is lehetetlenné teszi.

Szinte egy buszjegy áráért lehetőségünk volt külföldre repülni, de erre valószínűleg várnunk kell, hogy a korábbi kedvezményes jegyek árát megközelítsék a visszatérés után.

További érdekességekért kérjük, keressétek fel Facebook oldalunkat!

(Forrás: marmalade.co.hu | képek: pixabay.com)