Jump to content

Divat a természet védelme érdekében

2020. 08. 24. 19:00

A divat és a természetvédelem együtt egyre divatosabb. Ez nem úri hóbort, hanem a bolygónk megóvása érdekében tett lépések egyike az egyik szegmenstől.

 

Nem egy világhírű divatmárka csatlakozott már ahhoz, hogy termékeik készítésekor teljes mértékben mellőzik az állati eredetű alapanyagokat. Sokkara hagyták el az élő állat bőréből, szőrméjéből készült bundákat, de mára már tovább is jutottak ezen a szinten is.

Ralph Lauren

A divatmárka most már abban gondolkodik, hogy fenntartható anyagok után néz. Olyan kutatásokba fektet be, amelynek célja az, hogy a fenntartható anyagokat elkészítsék. Az újrahasznosított pamutot fel is kellene használni. Azzal kísérleteznek, hogy az újból felhasznált pamut rövidebb szálaihoz hozzá tudják kapcsolni a más, növényi alapanyagú szálakat. Így keletkezne a hosszú, újból felhasznált, ellenálló fonal, amely nem mellesleg kellemes tapintású, puha.

Stella McCartney

A márka egyet jelent a környezettudatossággal, az állatvédelemmel. Minden állati anyagtól és szőrzettől mentes, ami csak kikerül forgalomba. Ennek érdekében az újrahasznosított anyagokat használnak, mégis csodás darabok hagyják el a varrodát.

Gemfields

Nemcsak a divatipar, de az ékszerbiznisz is kacsingathat a természetvédelem felé. Habár éppen kizsákmányolja a földet a drágakövek kitermelése érdekében, másik kezével mégiscsak ad, ugyanis egy együttműködés keretén belül a cég feltett szándéka, hogy Afrika vadállatainak állományát megvédje. A Walk for Giants kampányban már tucatnyi együttműködő szerepel. A Gemfields által készített 33 darabos ékszerek eladásából származó bevételt a vadállatok védelmére fordítja.

További érdekességekért kérjük, keressétek fel Facebook oldalunkat!

(Forrás: marmalade.co.hu | képek: pixabay.com)