Az iskolai tanulmányok a kreativitást kigyilkolják az emberből. Nem azt jelenti, hogy visszafordíthatatlan a dolog, de monoton, sémákat követő megoldásokat találunk mindenre, mert azokat ismerjük. Nem merünk újítani, és még olykor az igény sincs meg erre, mert az új lehet fenyegető, lehet félelmetes. Így belesüppedünk egy biztonságosabb, de unalmas életbe. A kreativitásunkat halálra ítéljük.
Nézzünk kicsit szét magunk körül. Figyelmünket főleg a gyerekekre tereljük, és csodálkozzunk rá a kis világukra. Ugye milyen színes, milyen élettel teli, mennyire kreatív?! Nézzük csak meg, ahogy a játékokkal játszanak. Mennyi élet, fantázia, kreativitás van abban is, amit játszanak, rajzolnak. Beszélgessünk gyerekekkel. Még a mondandójuk is szivárványos. Legyünk gyerekek közelében és máris egy álomvilágban találjuk magunkat. Bennük még megvan az, ami a felnőttekből már kihunyt. Egy óvodás korú gyerkőc kreativitása még 90-95%-on, azaz csúcson jár. Az iskolai tanítás-tanulás 70-75%-ra csökkenti a kreativitást, ami a gimnáziumban már csak 40-50%-os kihasználtságot mutat. Ahogy haladunk előre a korban, ez úgy csökken. Mire eljutunk a felnőtt korba, addigra tele lesz a fejünk (???) akadémikus tudással, de a kreativitásunk hátrányára, ugyanis addigra csak 10%-át használjuk.
A jobb agyfélteke alapjában véve képessé tesz minket a kreatív gondolkodásra, de ezt fel kell tüzelni magunkban. Ezt úgy lehet elérni, hogy nem mindig a megszokott módon cselekszünk, gondolkodunk. Mivel a gyerekek igazán kreatív kis lények, érdemes a társaságukban minél több időt tölteni. Ha meg szeretnénk dolgoztatni kreatív oldalunkat, akkor rajzoljunk. Bármennyire azt valljuk magunkról, hogy a rajzolás esetünkben a pálcika emberben kimerül, ne higgyünk magunknak. Csíkozhatunk, pöttyözhetünk, körözhetünk, bármit rajzolhatunk. Nem születhet rossz rajz, csakis kreatív. Hagyjuk magad vezetni. Kiváló kreativitást fejlesztő lehet a felnőtt színezők használata. A készen megvásárolható színezők fekete-fehér alapja megfelelő ahhoz, hogy színessé varázsolhassunk egy oldalt.
Ha nincs kedvünk rajzolni, színezni, akkor viszont írjunk. Válasszunk ki egy könyvet a polcról, üssük fel egy oldalon, bökjünk egy mondatra, amely saját történetünk kiindulópontja lesz. Folytassuk saját gondolatmenettel, saját stílussal a kiválasztott mondatot.
Keressünk újságokat, magazinokat, vágjunk ki belőle képeket. Ragasszuk fel papírra a kép felét, és a másik felét mi magunk rajzoljuk meg. Vágjunk ki feliratokat, képeket, épületeket, és variáljuk kedvünkre.
Interneten számos kreatív használati tárgy ötlete megtalálható. Keressük ki azt, ami számunkra szimpatikus, és valósítsuk meg.
További érdekességekért kérjük, keressétek fel Facebook oldalunkat!